Toyota разкри новата гама на RAV4: Пълна разбивка на хибридните и PHEV версии

Toyota представи подробности за моделната гама на новото поколение RAV4, което се очаква на пазара в началото на 2026 г. Компанията уточни нивата на оборудване и вариантите на задвижване, като разкри как ще бъде разпределен новият за модела плъгин хибриден (PHEV) силов тракт.

Структурата на гамата изисква известно разяснение, тъй като е станала по-сложна. Вече съществуват три „отличителни стила“, по думите на Toyota, всеки с различна визия и дизайнерски детайли, а в рамките на тези стилове има индивидуални нива на оборудване.

Трите стила са Core, Adventure и GR Sport. Или, ако предпочитате, стандартен, офроуд и спортен. И да, те наистина изглеждат много различно един от друг.

Новият RAV4 Core

В рамките на стила Core се намират по-познатите нива на оборудване GX, GXL, XSE и Limited. Ситуацията обаче става още по-многопластова, тъй като хибридното (HEV) задвижване се предлага при някои модели, а плъгин хибридното (PHEV) – при други, като малък брой версии дават избор и между двете.

Нивото GX се предлага само с хибридно задвижване, но може да бъде поръчано както с предно предаване, така и със задвижване на всички колела. Досега хибридните версии за много пазари бяха само с 4х4. GXL идва със същата комбинация от хибрид с предно или 4х4 задвижване, но се предлага и с PHEV силов тракт, макар и само с предно предаване.

При по-високото ниво XSE задвижването е само плъгин хибрид със задвижване на всички колела. Най-високото оборудване в стил Core, Limited, е достъпно само като хибрид със задвижване на всички колела.

Версията GX разполага със 17-инчови тъмносиви алуминиеви джанти, LED фарове с автоматично нивелиране и 10,5-инчова мултимедийна система с безжични Apple CarPlay и Android Auto. GXL добавя 18-инчови алуминиеви джанти, затъмнени задни и странични стъкла, волан и скоростен лост с кожени акценти, електрическо регулиране на шофьорската седалка в 8 посоки с двупосочна лумбална опора и безжично зарядно за смартфон.

XSE се отличава с 20-инчови черни алуминиеви джанти, рамки на прозорците с ефект на тъмна неръждаема стомана, накланящ се и плъзгащ се панорамен покрив и двуцветна боя на екстериора. Вътре има тапицерия от комбинация от синтетична кожа и Ultrasuede, тристепенно отопление и вентилация на предните седалки, памет за шофьорската седалка, електрическо регулиране на предната пасажерска седалка, система от камери с панорамен изглед и асистент за климатизация.

Limited разполага с различен дизайн на 20-инчовите полирани черни алуминиеви джанти, висок клас LED фарове, панорамен покрив, седалки с кожени акценти, head-up дисплей, двойно безжично зарядно за смартфон, дигитално огледало за обратно виждане и аудиосистема JBL с девет високоговорителя.

Версията Adventure

RAV4 Adventure се предлага само като хибрид (HEV) със стандартно задвижване на всички колела.

Той се отличава с покривни релси тип „мост“ и по-внушителен дизайн. Предната и задната броня са уникални, с интегрирана сребриста защитна кора и по-широки черни подсилени арки на калниците.

Сред другите акценти в оборудването са тапицерия от синтетична кожа, предлагана в черно и цвят „Mineral“, двустепенно отопление на предните седалки, електрическо отваряне на задната врата и по-голям 12,9-инчов сензорен екран.

Спортният RAV4 GR Sport

GR Sport е нов модел в гамата на RAV4 и се предлага ексклузивно с плъгин хибридно задвижване (PHEV) на всички колела, което осигурява комбинирана мощност от 309 к.с. Това ще бъде най-мощният RAV4, продаван някога.

Моделът разполага със спортно настроено окачване, високопроизводителни амортисьори, допълнително усилване в задната част и по-широка следа.

Гамата на новия RAV4 накратко

От Toyota съобщават, че повече подробности ще бъдат публикувани по-близо до датата на пазарния дебют в началото на 2026 г. Уточнява се също, че демонстрационните модели с PHEV задвижване ще бъдат налични при дилърите едва в средата на 2026 г.

  • GX HEV с предно предаване или задвижване на всички колела
  • GXL HEV с предно предаване или задвижване на всички колела
  • GXL PHEV с предно предаване
  • XSE PHEV със задвижване на всички колела
  • Limited HEV със задвижване на всички колела
  • Adventure HEV със задвижване на всички колела
  • GR Sport PHEV със задвижване на всички колела
Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации