Модифициран Ford GT от първо поколение изглежда като идеален коледен подарък

В наши дни единственият спортен автомобил с нисък силует, който Ford все още предлага на пазара, е Mustang S650. Емблематичният модел се предлага в няколко конфигурации, включително с 2.3-литров четирицилиндров двигател в базовите версии и с 5.0-литров атмосферен V8 в по-високите нива на оборудване. Към гамата се присъедини и екстремно скъпият, ориентиран към пистата Mustang GTD, като се очаква тя скоро да бъде разширена с наследника на Shelby GT500.

Моделите, които липсват на феновете

Всеки автомобилен ентусиаст има различен отговор на въпроса кой класически модел на марката му липсва най-много. За някои това може да е Focus и неговата върхова версия – „хотхеч“ (мощен спортен хечбек), обозначена като RS. Други биха казали, че Fusion трябва да се завърне в сегмента на седаните от среден клас. Малцина обаче винаги ще настояват за изцяло нов GT, който да се конкурира с модели на Lamborghini, McLaren и Ferrari.

Второто поколение на суперавтомобила

Ford спря производството на второто поколение GT в края на 2022 г., когато последният екземпляр слезе от поточната линия в Канада. Автомобилът със задно средно разположен двигател и задно задвижване се отказа от V8 двигателя в полза на 3.5-литров V6 с двоен турбокомпресор. Първоначално EcoBoost агрегатът развиваше 656 к.с. и 746 Нм въртящ момент, а след модел 2020 г. мощността беше увеличена до 669 к.с. Ускорението от 0 до 97 км/ч отнемаше по-малко от три секунди.

Един специален екземпляр

Представеният на снимките Ford GT е в празничен червен цвят, който напомня за наближаващите зимни празници. Автомобилът е оборудван с комплект сребристи джанти ANRKY Wheels, модел JDX-310, с видим крепеж, широки бордове и Y-образен дизайн. Те са с размер 20 инча отпред и 21 инча отзад и са „обути“ с гуми Michelin. Този Ford GT разполага също с окачване KW и титаниева изпускателна система.

Неговият предшественик, първото поколение Ford GT, се произвежда между 2004 и 2006 г. и разчита на 5.4-литров V8 двигател с компресор. Той предлагаше мощност от 558 к.с. и 678 Нм въртящ момент. По отношение на ускорението беше с почти секунда по-бавен от своя наследник, като според тогавашните данни изминаваше четвърт миля (около 400 метра) за 11.8 секунди.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации