Alpine A110 ще бъде заменен от изцяло електрически спортен автомобил

Компанията Alpine, която е под контрола на Renault, потвърди новината, която мнозина очакваха. Производството на модела A110 с двигател с вътрешно горене ще приключи до лятото на 2026 г. Дотогава от завода на френския производител в Диеп ще излязат последните 1750 екземпляра.

Финални версии на настоящото поколение

Петдесет от тези автомобили ще бъдат от специалната версия A110 R 70 – ултраспортен модел, който отбелязва 70-годишнината на Alpine. Той включва множество карбонови елементи и се отличава с най-прецизното шаси в гамата на A110. Базиран на версията R, моделът R 70 разполага с мощност от 296 к.с., генерирана от 1.8-литров турбо двигател, който се използва и при варианта GTS.

Новата версия Alpine A110 GTS заменя досегашните GT и S. Нейното шаси е настроено така, че да предлага баланс между комфортно и спортно шофиране. Предлага се с атрактивен аеродинамичен пакет, а интериорът е с кожена тапицерия в сиво, която допълва външните карбонови детайли.

Базовото ниво на оборудване на A110 включва 18-инчови джанти Serac Noir, спирачна система Brembo със сиви апарати, тапицерия от микрофибър и кожа, както и спортни седалки Sabelt. Мощността на 1.8-литровия двигател тук е 249 к.с. Стандартният въртящ момент е 320 Нм, докато при по-мощните версии GTS и R 70 той достига 340 Нм.

Наследството и електрическото бъдеще

До лятото на 2026 г. френският производител ще е произвел близо 30 000 автомобила от второто поколение на A110. Оригиналният модел се появява през 1963 г., а производството му спира през 1977 г.

Очаква се наследникът да бъде представен през 2026 г. като модел 2027 г. Той ще бъде изграден на новата архитектура Alpine High Performance Electric Platform, която според компанията е 100% собствена разработка. От Alpine потвърждават, че новият модел отново ще бъде спортно купе тип „berlinetta“ с изцяло електрическо задвижване.

Конкретните технически характеристики все още не са обявени. Според информация на британското издание Evo, наследникът ще запази задното задвижване на настоящия модел. Предполага се, че вместо един електромотор, автомобилът ще бъде оборудван с два, монтирани на задната ос.

Изданието цитира ръководителя на Alpine, Филип Криф, според когото мощността на моторите ще надхвърля 464 к.с. Компанията си е поставила за цел теглото на автомобила да бъде под 1300 кг, което означава, че новият флагман може да се окаже по-лек от субкомпактния хечбек A290.

Сред очакваните технологии е и системата Alpine Torque Vectoring за разпределение на въртящия момент. Обмислят се и други варианти на каросерията, като роудстър и версия 2+2.

Според Evo, Alpine може да обмисля и бензиново-хибридно задвижване за следващия A110. Това обаче е в противоречие с обещанието на марката да предлага само електрически автомобили до края на 2026 г. Поне засега компанията не се е отказала официално от този план, за разлика от други производители като Porsche и Bentley, които преразгледаха своите стратегии.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации