Kia атакува Golf R изцяло с електричество

Kia представи първите официални изображения на предстоящия EV4 GT, който е покрит със специален камуфлаж. Официалният дебют на модела е планиран за следващата година, а пазарният му старт се очаква през 2026 г.

Спортната версия на електрическия хечбек е проектирана да се конкурира както с електрически съперници като VW ID.3 GTX, така и с утвърдени модели с двигатели с вътрешно горене като Volkswagen Golf R. За целта се очаква GT вариантът да разполага със задвижване на четирите колела чрез два електромотора и редица целенасочени подобрения по шасито.

Компанията използва представянето на новото си камуфлажно фолио „GT Wrap“ като повод за тийзър кампанията. Дизайнът му съчетава гланцово черно с матово сиво и неоново зелени акценти. Според Kia тази визия цели да символизира енергия и скорост. Същият фрагментиран дизайн ще бъде използван при всички електрически GT прототипи по време на финалните етапи от тяхната разработка.

По-отчетливи екстериорни детайли

Под камуфлажа Kia EV4 GT запазва формите на вече познатото ниво на оборудване GT-Line, но се отличава с няколко фини разлики. Отпред върховият модел получава вертикални отвори в долната част на бронята, което му придава по-агресивен вид.

Погледнат отстрани, автомобилът разполага с джанти с диамантена шлифовка, които крият неоново боядисани спирачни апарати. Задната част е оборудвана със специфичен за GT дифузьор с централно разположен вертикален LED светлинен модул. Тази конфигурация напомня за обновения кросоувър EV6 GT, което подсказва за визуална връзка между моделите в спортната гама.

Kia все още не е публикувала снимки на интериора, но първите кадри разкриват по-спортни седалки с изразена странична опора и неонови акценти.

Какво го задвижва?

Истинската трансформация ще се случи под повърхността. Източници сочат, че задвижването ще бъде с два електромотора, които предават движението към четирите колела, а мощността ще е около 400 к.с. Системата ще бъде допълнена от симулация на ръчни смени на предавките и изкуствен ограничител на оборотите, за да предложи по-ангажиращо усещане зад волана.

Очаква се енергията да идва от познатата батерия с капацитет 81,4 кВтч, която се използва и във варианта с предно задвижване и удължен пробег.

Верен на своята GT философия, EV4 GT ще получи специални настройки на шасито, включително по-твърдо окачване и по-директно управление за по-прецизна управляемост и пъргавина по пътища със завои.

Конкуренти на корейския модел ще бъдат VW ID.3 GTX, Cupra Born VZ и MG 4 X Power. Той индиректно ще се съревновава и с така наречените „хотхеч“ модели (мощни спортни хечбеци) с двигатели с вътрешно горене като VW Golf R и Toyota GR Corolla. Hyundai също работи по свой собствен „хотхеч“ с нулеви емисии – Ioniq 3 N.

От Kia потвърдиха също, че всеки бъдещ GT модел ще бъде изцяло електрически. Това превръща настоящия K5 GT в последния спортен модел в гамата на марката, който разполага с двигател с вътрешно горене.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации