Audi Q6 e-tron Sportback (2025): Първи впечатления от елегантния и разумен SUV

За пореден път в последно време системата за именуване на моделите на Audi става доста объркваща. След като компанията дълго време се придържаше към правилото двигателите с вътрешно горене да завършват на нечетно число, а електрическите – на четно, този план вече е твърдо изоставен.

Поне при Audi Q6 e-tron Sportback нещата са ясни и прости. Това е SUV моделът Q6, но с линия на покрива, вдъхновена от купе, и съответно с по-висока цена. Ако все пак търсите разумен аргумент за този избор, по-добрата аеродинамика на Sportback версията означава, че ще изминете малко по-голямо разстояние с едно зареждане в сравнение с по-квадратния SUV.

Гамата на Sportback е идентична с тази на стандартния модел, като предлага две версии със задно задвижване, две с двойно предаване и няколко нива на оборудване. Сред конкурентите се нареждат Porsche Macan Electric и Genesis GV60, докато BMW iX3 и Mercedes EQE SUV са алтернативи с по-традиционен дизайн.

Какво е новото?

Основната новост е покривът. Цялата гама от двигатели и батерии от стандартния SUV е налична и тук, както и нивата на оборудване. Подобно на Macan Electric и A6 e-tron, моделът е базиран на новата платформа на VW Group – Premium Platform Electric (PPE).

Промените в линията на покрива започват от предните колони и намаляват височината на Q6 с 37 мм, заменяйки отвесната задна част с плавно спускаща се линия. Това подобрява аеродинамиката и увеличава пробега с около 16 километра.

Технически характеристики

Предлагат се четири нива на мощност – две със задно и две с двойно задвижване. Базовият e-tron със задно предаване разполага с 288 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.0 секунди при активиран режим Launch Control. Версията Performance увеличава размера на батерията и мощността до 321 к.с., което сваля времето за ускорение до 6.6 секунди.

Модификацията Quattro е най-достъпният вариант с двойно предаване и значително увеличава мощността до 383 к.с. благодарение на допълнителен електромотор за предната ос. Ускорението от 0 до 100 км/ч спада до 5.9 секунди. На върха на гамата е SQ6 с 510 к.с., който постига спринта за 4.3 секунди – бързо, но не колкото Macan Turbo Electric.

Пробег и зареждане

Базовите модели са оборудвани с батерия с капацитет 75.8 кВтч. Официално тя осигурява пробег до 538 км с едно зареждане и отнема само 21 минути, за да се зареди от 10 до 80% на бърза станция с мощност 225 кВ. Версията Performance получава по-голяма батерия с капацитет 94.9 кВтч, която увеличава пробега до 653 км. Максималната мощност на зареждане нараства до 260 кВ, така че времето за зареждане от 10 до 80% се увеличава само с една минута.

Моделите Quattro и SQ6 използват същата голяма батерия като Performance, но допълнителният мотор намалява пробега. Quattro изминава до 631 км, а SQ6 – до 594 км. Времената за зареждане остават същите.

Как се управлява?

Усещането зад волана е същото като при Q6 e-tron SUV и вероятно би било трудно да се открие разлика дори при директно сравнение. Возията с въздушното окачване, налично стандартно само за SQ6, е мека, с леко поклащане в режим Comfort и по-стегнат контрол на каросерията в Sport. В нито един режим обаче автомобилът не се усеща твърд или некомфортен.

При версиите със стандартно пружинно окачване контрастът е сериозен. При движение в града голямата маса от 2.2 тона се усеща осезаемо, като автомобилът намира всяка неравност по пътя и преминава твърдо през дупки. При по-високи скорости обаче поведението се подобрява значително и колата се превръща в достоен спътник за дълги пътувания.

В завоите автомобилът се представя добре. Режимът Sport осигурява приятно усещане за пъргавина, а директният и добре премерен волан дава достатъчно обратна връзка, за да бъде управлението лесно и удовлетворяващо. Дори моделите с двойно предаване имат подчертано усещане за задно задвижване. Единствената забележка е, че реакцията при подаване на мощност можеше да бъде малко по-остра.

Шумоизолацията е изключителна. Шумът от вятъра, пътя и електромоторите е впечатляващо потиснат, а плавното подаване на мощност и лесно модулираните спирачки допринасят за спокойно пътуване.

Какво ще кажете за интериора?

Както може да се предположи, интериорът също е почти идентичен с този на Q6 SUV. Да преминем направо към същината: пространството за главите на задните седалки е намалено, но не достатъчно, за да създаде проблем за повечето възрастни пътници. Хора с ръст до около 1.85 метра ще се чувстват комфортно. Мястото за краката е добро, но не и щедро, а обемът на багажника е намален до 511 литра.

Отпред има до три екрана и хедъп дисплей. Стандартният 11.9-инчов инструментален панел и 14.5-инчовият централен сензорен екран са разположени в извит панел, силно ориентиран към водача. Това прави опционалния 10.9-инчов дисплей за пътника до шофьора доста полезен.

Като цяло, интериорът е претрупан с дигитални и сензорни панели, което го прави по-малко интуитивен и лесен за използване в сравнение с по-стари модели на Audi, въпреки ясните дисплеи и бързия софтуер. Връщането на физически бутони за климатика и на волана би било добре дошло.

Нива на оборудване

Базовото ниво на оборудване Sport включва 19-инчови джанти, автоматични дълги светлини, адаптивен круиз контрол, модерни LED светлини отпред и отзад, кожени седалки и тризонов климатроник, наред с много други екстри.

S Line добавя по-спортни брони, 20-инчови джанти, затъмнени стъкла, отопляем волан със скосена долна част, спортни седалки и педали от неръждаема стомана. Най-високото стандартно ниво е Edition 1, което включва спортно окачване, 21-инчови джанти, червени спирачни апарати и дисплей за пътника.

SQ6 не разполага с всички екстри на Edition 1, но предлага 21-инчови джанти, червени апарати, въздушно окачване, спортни седалки от кожа Nappa, отопление на предните и задните седалки и аудиосистема Bang and Olufsen.

Заключение

Да, допълнителният пробег е предимство, но в крайна сметка по-високата цена на Q6 Sportback се плаща основно заради външния вид. Ако сред редовните ви пътници няма професионални баскетболисти и не планирате често да сгъвате задните седалки, за да товарите багаж до тавана, това все още е напълно разумен семеен електрически автомобил.

Въпреки че не е най-динамичният електрически SUV в класа си – тази титла принадлежи на Porsche Macan Electric – ДНК-то на Porsche се усеща в управлението и шасито, което прави Audi удовлетворяващ за шофиране автомобил. Остава само да се желае малко по-добра ефективност и по-интуитивен интериор.

Здравейте, анализирах предоставените данни съгласно „Протокол за Валидация на Входа“.

Входът съдържа единствено HTML код за галерия с изображения, но липсва същинският текст на английската статия за обработка.

Моля, предоставете пълния текст на статията, за да мога да изпълня мисията си.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации