Като цяло, сумата от 339 000 юана служи за ключов праг в новите регулации. При автомобили с по-ниска фактурна стойност данъкът при придобиване се изчислява на базата на цената, като с нейното повишаване расте и размерът на данъка. Когато обаче цената достигне или надхвърли 339 000 юана, данък се дължи още тази година, а през следващата към него ще се начислят допълнителни 15 000 юана.
Освен това новата наредба ясно посочва, че при продажба на електрически автомобили с модел за смяна на батерията, автомобилът (без батерия) и самата батерия се фактурират и отчитат отделно. Казано по-просто, ако се закупи целият автомобил с батерията, данъкът се изчислява върху пълната покупна цена. Ако обаче се използва моделът със смяна на батерията, данъкът се начислява само върху цената на автомобила без батерията.
Добър пример е новият NIO ES8. Покупната цена на автомобила в базово ниво на оборудване, включително батерията, е 406 800 юана. Тъй като фактурната му стойност е над прага от 339 000 юана, данък при придобиване се дължи още тази година. Ако фактурата бъде издадена сега, данъкът е 6 000 юана, докато при издаване през следващата година той ще бъде 21 000 юана, което представлява увеличение от 15 000 юана.
Когато същият модел се закупи по модела „Батерия като услуга“ (BaaS), цената на базовото ниво на оборудване пада до 298 800 юана. Ако фактурата бъде издадена тази година, данък при придобиване не се дължи. Ако обаче бъде издадена през следващата година, ще трябва да се заплатят около 13 000 юана данък, което означава допълнителен разход от 13 000 юана.
Конкуренцията принуждава производителите да поемат данъчните разходи
Фактът, че автомобилните производители субсидират промените в данъчната политика от собствения си джоб и превръщат данъчните облекчения в конкурентно предимство, ясно показва колко интензивна е конкуренцията на автомобилния пазар в момента.
През следващата година, поради промените в данъчната политика и несигурността около субсидиите за подмяна на автомобили, пазарът може да стане свидетел на още по-ожесточена конкуренция, особено в началото на годината. В същото време е възможно някои производители да предложат нови начини за справяне със ситуацията.
Последвайте ни в Google News