В този преглед на хибридния EBRO S400 разказваме подробно как се държи на пътя новият SUV на испанската фирма. Той пристига с хибриден двигател, който развива до 211 к.с.
Новият модел на EBRO може да представлява интерес за тези, които търсят икономичен и достъпен SUV. Става дума за новия EBRO S400 – хибриден автомобил с нисък разход на гориво, който се предлага с начална цена от 20 990 евро.
Каква марка е EBRO?
Преди да навлезем в детайли за S400, е редно да отговорим на въпроса откъде се появява марката EBRO. Преди по-малко от година, в старата фабрика на Nissan в Барселона, EBRO се възроди като автомобилна марка благодарение на партньорство с китайската компания Chery. Идеята е моделите на EBRO да използват за основа китайските автомобили на Chery, но с някои промени, като сглобяването се извършва в Барселона.
В сравнение с други изцяло китайски марки, EBRO има ясно логистично предимство. Компанията е създала център за дистрибуция на резервни части и компоненти в Асукека де Енарес, Испания, за да гарантира, че нито един автомобил няма да чака месеци за доставка на части. Освен това дистрибуторската мрежа надхвърля 60 обекта и покрива голяма част от страната.
EBRO S400: хибрид с до 211 к.с.
Досега испанската фирма беше пуснала на пазара два по-големи SUV модела, но липсваше автомобил, насочен към широката публика, която търси достъпен SUV с прилично оборудване и нисък разход.
Така се появява новият S400, който използва самозареждаща се хибридна технология и предлага максимална мощност от 211 к.с. Базовият двигател е 1.5-литров атмосферен четирицилиндров бензинов агрегат, който осигурява 95 к.с. В комбинация с електрическата система обаче пиковата мощност достига 211 к.с. Това не го превръща в спортен автомобил, но средният разход на гориво е около 5,5 л/100 км – стойност, недостижима за подобен бензинов SUV.
Двигателят е съчетан със скоростна кутия без фиксирани предавки, много подобна на тези, използвани от други хибридни модели. При по-интензивно ускорение това кара двигателя да работи на по-високи обороти. Благодарение на хибридната система, автомобилът получава ЕКО стикер.
Зад волана на EBRO S400: семпъл, икономичен и добре оборудван
По време на първия досег със S400 успяхме да го тестваме в градска среда и по широки пътища, където максималната скорост не надвишаваше 80 км/ч. Тези два сценария се оказаха много благоприятни за разхода на гориво, като след 140 км пробег постигнахме средна стойност от 5,0 л/100 км.
Налични са два режима на шофиране: Sport и Eco. Първият прави реакцията на двигателя по-осезаема и дори задвижва с известна лекота автомобила, който иначе няма спортни амбиции. Важно е да се отбележи, че зарядът на самозареждащата се батерия влияе значително на динамиката, която се подобрява осезаемо, когато тя е напълно заредена.
От друга страна, режимът Eco ни изненада приятно, тъй като се стреми да използва електрическата система възможно най-дълго, което естествено пести гориво.
Позицията на шофиране е леко повдигната, а интериорът е изработен от прилични материали, без да се прекалява с твърдите пластмаси. При ускорение работата на автоматичната скоростна кутия е доста осезаема, със специфичния ефект на двигател, работещ на високи обороти. Управлението обаче се усеща неинформативно и не вдъхва особена увереност.
В негова полза, освен икономичността, е богатото стандартно оборудване. То включва мултимедиен екран, безжична връзка за смартфон, климатична система с физически бутони (отлично решение), до 24 системи за подпомагане на шофирането и 7 въздушни възглавници.
В заключение, този EBRO S400 (базиран на Chery Tiggo 4) има добри качества, за да убеди пазара. Той е по-интересна опция от други модели с подобна цена, които не разполагат с хибриден двигател и съответно нямат ЕКО стикер. Отличава се с богатото си оборудване, конкурентната цена спрямо предлаганото пространство (с багажник от 380 литра) и качествените материали. Въпреки това, детайли като усещането от волана и работата на скоростната кутия се забелязват веднага зад волана.
Последвайте ни в Google News