На автомобилното изложение в Япония през 2025 г. Toyota Motor Corporation разкри нова глобална стратегия, която цели да предефинира и подсили продуктите на компанията. Марките Lexus, GR, Toyota и Daihatsu вече ще съществуват като по-ясно обособени, отделни единици, а начело на всички ще застане Century – изцяло нов бранд, който ще се конкурира с Rolls-Royce и Bentley.
Ясното разграничаване трябва да позволи на всяка марка да се развива и да поеме по собствен път. Така в бъдеще автомобил с емблемата на GR ще бъде също толкова самостоятелен, колкото и модел на Lexus или Daihatsu – свързан с компанията майка, но не просто неин подбранд.
Какво е Century?
Ланс Скот, ръководител на европейския дизайнерски център на Toyota (ED2), заяви пред медиите преди изложението, че Century е марка, която е много популярна в Япония и чиято история е тясно свързана със семейство Тойода. Той направи паралел, че в компании като Rolls-Royce и Bentley вече няма представители на основателите, докато при Century връзката със семейството се запазва.
Името Century съществува от близо 100 години и обикновено се свързва с луксозни лимузини, използвани от дипломати, японското императорско семейство и други високопоставени бизнесмени. Малко познато извън Япония, но със сериозна тежест в страната, името на марката произлиза от създаването на оригиналния автомобил през 1967 г., когато се навършват 100 години от рождението на основателя на Toyota, Сакичи Тойода.
В по-новата история третото поколение на Century се появи през 2017 г., последвано от Century SUV през 2023 г., който е проектиран да се конкурира с Rolls-Royce Cullinan и Bentley Bentayga.
Сега обаче Century излиза на световната сцена като играч в ултралуксозния сегмент.
Тази промяна дава нова роля и на Lexus. Вместо просто да преследва лукса, марката вече ще се позиционира като иноватор и „предизвикател“, с фокус върху комфорта и финеса. Скот добави, че обособяването на Century като ултралуксозна марка позволява на Lexus да се концентрира върху по-масовия луксозен сегмент.
Какви автомобили да очакваме?
На изложението в Япония Century разкри два нови автомобила – очакван концептуален SUV и по-интересен спортен седан с емблемата GR. Те допълват вече съществуващите SUV и седан. За момента най-много информация има за концептуалния SUV.
Покрит с 60 слоя боя за постигане на наситен оранжев финиш, Century SUV има смел дизайн, който е допълнен от ръчно изработен интериор. Вътре впечатление правят въртящите се седалки за максимално елегантно влизане и излизане, както и други изящни детайли като скулптура на часовник върху приборното табло.
Все пак всеки автомобил Century вероятно ще бъде различен. По време на представянето Скот заяви, че всеки екземпляр ще бъде уникален. Той уточни, че всяка кола ще бъде персонализирана според личния вкус на купувача.
Ще се предлага ли в Европа?
Все още няма потвърждение дали марката Century ще се предлага официално в Европа, но целите на новия бранд предполагат, че това ще се случи. В крайна сметка, след като на прицел са световни марки като Rolls-Royce и Bentley, Century ще трябва да има също толкова силно присъствие на международните пазари.
Ланс Скот коментира, че е сигурен, че ако някой във Великобритания поиска такъв автомобил, ще може да го получи. Той добави, че ако клиент в Абу Даби го поиска, също ще го получи, защото заможните клиенти обикновено получават това, което искат.
Последвайте ни в Google News