Nissan Skyline се завръща през 2027 г. със задно задвижване и ръчна скоростна кутия

Nissan възражда името Skyline с модел, който отговаря на всички желания на истинските фенове на шофирането – задно задвижване, три педала и дизайн, който не търпи компромиси. Планираната година за появата на автомобила е 2027 г. Уловката? Засега Nissan го предвижда само за японския пазар. Въпреки това остава надеждата за по-широко разпространение или поне за близък по концепция модел и за останалите пазари. Новината беше съобщена от изданието AutoExpress след разговор с шеф-дизайнера на Nissan Алфонсо Албайса.

Новият Skyline ще носи духа на моделите от края на 60-те

А сега към съществената част. Автомобилът ще предава мощността към задните колела и ще предлага ръчна скоростна кутия – рядкост в днешни дни, особено за седан. Само този факт превръща бъдещия Skyline в изключително ценна находка за ентусиастите на пистата и любителите на динамичното шофиране. Според AutoExpress ръчната трансмисия е потвърдена, а възраждането на модела е предвидено за 2027 г.

Какво ще задвижва новия Skyline?

Макар Nissan все още да не е обявил официални технически данни, най-вероятният избор за двигател е 3,0-литровият V6 с два турбокомпресора VR30, който задвижва моделите Z и настоящия Skyline 400R в Япония. В стандартната си форма той генерира 400 к.с. и се комбинира с шестстепенна ръчна кутия в Z, така че всички необходими компоненти вече са налични. Няколко източника предполагат, че новият Skyline ще запази V6 двигателя с два турбокомпресора и задното задвижване. Не би било изненада, ако Nissan използва обновена версия на дългогодишната си платформа „FM/PM“ – точно както направи с голям успех при последния Z. Формулата е позната, но дизайнът на каросерията и интериорът ще бъдат напълно нови.

Skyline – от скромно начало до светло бъдеще

Ентусиазмът трябва да бъде смекчен с един факт – към днешна дата планът предвижда моделът да се предлага само в Япония. Има обаче и добра новина. Infiniti, луксозното подразделение на Nissan в САЩ, вече намекна за нов спортен седан със задно задвижване за 2027 г., като ръководството не изключва възможността и за ръчна скоростна кутия. Очаква се този автомобил да споделя общи компоненти със Skyline. За клиентите в Северна Америка това може да се окаже шансът да получат автомобил с три педала и заводска гаранция, въпреки че на този етап нищо не е потвърдено.

Историята на Skyline започва през 50-те години като скромен седан на компанията Prince, преди да се превърне в легенда. Моделът C10 „Hakosuka“ GT-R от 1969 г. доминира в състезанията за туристически автомобили и утвърждава името. R32 GT-R от 1989 г. придобива световна популярност и печели прозвището „Годзила“, докато унищожава конкуренцията в Група А. През 2007 г. Nissan предприема ясна стъпка: GT-R се отделя като самостоятелен модел (R35), докато Skyline продължава да съществува в Япония, а на други пазари дори носи емблемата на Infiniti Q50. Това разделение е важно и днес – новият Skyline не е следващият GT-R, а възраждането на линията спортни седани.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации