Електрическият Porsche Macan GTS за 2025 г. дебютира с 516 к.с. и усъвършенствано шаси

Електрическата гама на Porsche Macan се сдоби със сериозна доза динамика с представянето на новия GTS модел 2025 г., който се позиционира точно между версиите 4S и Turbo. За ентусиастите, които търсят вълнуващо представяне, без да се стига до крайности, версията GTS винаги е уцелвала златната среда и този нов Macan продължава традицията.

Перфектно балансирана мощност

Бърз на старта и пъргав в завоите, Macan GTS постига рядък и удовлетворяващ баланс между скорост и контрол със своите 516 к.с. и 955 Нм въртящ момент. При активиране на функцията overboost мощността временно нараства до 571 к.с., което доближава автомобила до върховия модел Turbo с неговите 639 к.с., но запазва усещането за управляемост при ежедневно шофиране.

В основата на тази динамика е задният електромотор на Porsche, зает от модела Turbo, съчетан с батерия с капацитет 100 кВтч. Тя може да се презареди от 10 до 80 процента само за 21 минути при максимална мощност от 270 кВт. Специален режим, наречен Track Endurance, активно управлява охлаждането на батерията, за да предотврати намаляване на мощността при продължително натоварване. Това позволява на GTS да бъде каран на предела на възможностите си обиколка след обиколка. От Porsche обявяват, че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Подобни показатели превръщат Macan GTS по-скоро в спортен автомобил, отколкото в SUV.

Изключително прецизно и директно управление

Версията GTS обаче не разчита само на ускорение в права линия. Инженерите на Porsche са настроили специално за този модел адаптивното въздушно окачване, стабилизиращите щанги и амортисьорите PASM. Благодарение на разпределението на теглото от 48:52 в полза на задната ос, ниския център на тежестта и електронно контролираната система Porsche Torque Vectoring Plus, пъргавината в завоите е изключителна. Като опция се предлага и завиване на задната ос, което прави реакциите на автомобила още по-остри и му позволява да се конкурира с класически спортни автомобили по пътища със завои. Диференциалът с ограничено приплъзване помага за ефективното оползотворяване на мощността, като поддържа стабилността на задната част без излишно презавиване.

В интериора спортната тема на Macan GTS продължава с тапицерия от Race-Tex и кожа. Предлага се и опционален пакет GTS Interior, който съчетава цветови акценти с екстериора, като например Carmine Red, Lugano Blue и Slate Gray Neo, допълнени от карбонови декоративни елементи. Стандартният пакет Sport Chrono добавя вдъхновения от Taycan режим Track Mode, който дава на водачите достъп до телеметрични данни, анализ на обиколки и друга информация директно на централния дисплей.

Черните акценти по екстериора, 21-инчовите джанти (с опция за 22-инчови) и по-агресивните брони завършват визуалния пакет. Те правят този електрически модел моментално разпознаваем като GTS, без да изглежда прекалено агресивен като версията Turbo.

Цената на модела е 103 000 щатски долара, което го поставя между 4S (88 000 долара) и Turbo (109 500 долара). Това позиционира GTS като отличен избор за ентусиастите, които искат електрически автомобил, подходящ както за ежедневна употреба, така и за писта, без да правят компромис с безпогрешното спортно ДНК на Porsche. За модел, чиито корени водят началото си от 904 Carrera GTS от 1963 г., този изцяло електрически Macan показва, че и днес абревиатурата GTS означава нещо повече от скорост – това е интелигентно инженерство, представено по един вълнуващ и наелектризиращ начин.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации