На тазгодишното изложение Japan Mobility Show, където автомобилни производители и технологични компании представят най-новите си разработки за японския пазар, китайската компания BYD, известна предимно със своите електромобили, показа един любопитен малък автомобил: Racco. Макар Racco EV да изглежда очарователно, мисията му е далеч по-сериозна.
Формата и размерът на автомобила показват, че той е насочен директно към японския пазар на така наречените „kei“ автомобили – ниша, фокусирана върху емблематичните за страната миниатюрни градски коли. Разбира се, популярността на тези автомобили отдавна е прехвърлила границите на Япония. BYD все още не е предоставила технически характеристики, но се очаква моделът да се вписва в законовите изисквания за kei автомобил, което означава максимална мощност от 63 к.с.
По отношение на батерията все още няма официална информация, но се предполага, че ще бъде с капацитет 20 кВтч и ще осигурява максимален пробег от около 180 км. За сравнение, Nissan Sakura, друг електрически kei автомобил, с който се очаква Racco да се конкурира пряко, разполага с батерия от 20 кВтч и може да измине около 179 км с едно зареждане. На същото изложение Nissan представи и опционален аксесоар за Sakura – соларен панел.
BYD е изправен пред сериозно предизвикателство
По време на представянето на своя електрически kei автомобил N-One (още един конкурент на Racco), от Honda отбелязаха, че продажбите в този сегмент съставляват над 40 процента от целия автомобилен пазар в Япония. Когато Racco се появи на пазара, BYD ще се сблъска с изключително силна конкуренция. Компанията ще трябва да докаже предимствата на своя модел чрез характеристики и цена, а не с разпознаваемост на марката. Местни производители като Nissan, Honda, Toyota и Mitsubishi произвеждат kei автомобили от десетилетия и имат изградена клиентска база.
BYD все още не е обявила ключова информация, като например цената, за да може да се направи оценка на Racco. Моделът със сигурност изглежда като типичен представител на своя клас, но дали ще може да се конкурира с гигантите на японския вътрешен пазар? Това предстои да видим. Като се има предвид, че автомобилът е насочен изцяло към Япония, е ясно, че той няма да се предлага в САЩ, поне не и в близко бъдеще. Времето ще покаже дали Racco ще успее да предизвика фурор в страната на изгряващото слънце.
Последвайте ни в Google News