Tesla обяви, че ще намали разходите за производството на следващото си поколение автомобили наполовина, основно чрез използването на иновативни производствени техники и по-малки заводи. Целите бяха очертани от главния изпълнителен директор Илон Мъск и други ръководители по време на презентация за инвеститори, продължила над три часа в централата на компанията в Остин, Тексас.
Нова производствена философия
Промените могат да доведат до цена на новото поколение автомобили от около 25 000 долара. Много инвеститори се надяваха да видят дизайна на новите модели, но Мъск заяви, че те няма да бъдат показани преди официалното им продуктово представяне. В отговор на въпрос от анализатор той коментира, че биха избързали, ако разкрият повече подробности.
Франц фон Холцхаузен, главният дизайнер на Tesla, обясни, че компанията трябва да постигне още едно рязко намаляване на разходите, за да достигне амбициозната си цел за производство на 20 милиона автомобила годишно до 2030 г. За сравнение, тази година Tesla очаква да произведе 1,8 милиона коли.
Компанията планира да сглобява автомобилите от по-малки модулни компоненти, които след това да се обединяват. Тази система използва по-малко пространство. В резултат на това, според ръководителите, следващият завод за електрически задвижвания ще бъде два пъти по-малък от този, който Tesla наскоро построи в Остин, и ще струва 65% по-малко. Том Жу, който ръководи производството, добави, че това означава, че компанията ще може да строи повече заводи едновременно.
Нов завод в Мексико и пазарни реакции
По време на събитието Илон Мъск обяви, че Tesla планира да построи нов завод в Мексико, близо до град Монтерей. Ръководителите на компанията уточниха, че това няма да отнеме от производството на другите фабрики, където дори се очаква разширяване. Мексиканският завод ще произвежда автомобилите от следващо поколение, които ще се сглобяват и в други фабрики.
Въпреки че не беше потвърдено официално, вероятно новите модели ще бъдат по-малки от настоящите, за да се постигне по-ниска цена. Много автомобилни производители изграждат по-малки автомобили в Мексико, за да спестят от разходи за труд и да запазят рентабилността си.
По време на презентацията акциите на Tesla паднаха с близо 6% в следборсовата търговия. Анализаторът от CFRA Гарет Нелсън отдаде спада на липсата на конкретни детайли за новите автомобили. Той обаче смята, че дългосрочната визия на Tesla оправдава високата пазарна оценка на акциите ѝ в сравнение с други производители.
Амбициозни цели за бъдещето
Финансовият директор Закари Къркхорн заяви, че компанията вече е намалила разходите наполовина при прехода от ранните Model S и X към второто поколение, Model 3 и Y. Сега се планира същото да се случи и със следващата генерация, като същевременно автомобилите ще бъдат и подобрени. Къркхорн отбеляза, че с подобряването на достъпността се увеличава и броят на клиентите, които могат да си позволят продуктите им.
Компанията също така обяви, че ще проектира автомобилите с по-малко кабели и транзистори и ще използва по-малко скъпи редкоземни метали в батериите. Мъск добави, че търсенето на автомобили Tesla е голямо, но много хора, които искат такъв, в момента не могат да си го позволят.
Като част от плановете си, Tesla вече е отворила 10 от своите станции Supercharger за собственици на други марки електрически автомобили. Освен това компанията планира да предложи в Тексас пакет за неограничено домашно зареждане срещу 30 долара на месец, като използва вятърна енергия.
Последвайте ни в Google News