Радикална промяна в дизайна и технологиите
Peugeot представи първо изображение на новия си концептуален автомобил “Polygon”, който дава ясна представа не само за следващото поколение на модела 208, но и за цялостна промяна в дизайнерския език на марката. Концептът загатва за бъдеще с електрическо задвижване, футуристично управление и стил, който може изцяло да трансформира популярния малък автомобил.
Ако някой е очаквал, че Peugeot планира само леки корекции в дизайна си, то трябва да помисли отново. Настоящата гама от автомобили и SUV модели на френската марка вече е достатъчно отличителна, но дизайнерите на компанията изглежда нямат притеснения да продължат напред с още по-смела и футуристична тема.
Намеци от миналото и визия за бъдещето
Въпреки това в дизайна все още могат да се забележат препратки към класическия 205, като например триъгълната форма на задната колона и нейните овални емблеми. С това обаче ретро елементите се изчерпват.
Дългото, почти хоризонтално предно стъкло на Polygon изглежда като елемент, който по-скоро бихме очаквали да видим в екзотичен суперавтомобил със средно разположен двигател, а не в скромен малък автомобил. Колелата са изнесени максимално встрани, което създава усещане за напрежение в панелите на вратите и подчертава атлетичния силует на автомобила.
Предницата без решетка ясно показва, че става дума за електрически автомобил. Този елемент вероятно ще бъде пренесен в серийния модел почти без промени, макар че частично остъкленият покрив едва ли ще последва същата съдба.
Електронното управление заема централно място
Един аспект, който със сигурност ще достигне до серийно производство, е системата за електронно управление “steer-by-wire”. От Peugeot заявяват, че тя е „ключова за удоволствието от шофирането на бъдещите автомобили Peugeot и на самия концепт Polygon“.
Високотехнологичната система за управление, подобна на тази, която Lexus използва в модела RZ, е съчетана с нов, футуристичен волан. Той беше показан за първи път в друг концепт на Peugeot през 2023 г. и носи името Hypersquare. Въпреки името си, воланът е правоъгълен и има четири отвора – дизайн, който е повторен и при джантите.
Общи гени в рамките на Stellantis
Подобно на своя братовчед от групата Stellantis, следващият Opel/Vauxhall Corsa, който беше загатнот през август с концепта GSE Vision Gran Turismo с мощност 800 к.с., серийният 208 се очаква да използва новата платформа STLA Small. Премиерата му е планирана за края на 2026 г.
Пълните технически спецификации на Polygon ще станат ясни при официалното му представяне следващата седмица. Въпреки това не би било изненада, ако концептът разполага със същата батерия от 82 кВтч, каквато беше обещана за концепта на Opel. Това би представлявало голяма стъпка напред в сравнение с батерията от 52 кВтч в настоящия e-208.
Последвайте ни в Google News