Ford F-150 Raptor R достига 900 к.с. и показва бъдещето на заводския тунинг

Ford използва изложението SEMA, за да отправи ясно и структурирано послание относно бизнеса си с компоненти за повишаване на производителността. Проектът F-150 Raptor R с над 900 конски сили не е просто демонстрация. Той е сигнал, че Ford иска отново да доминира пазара на официални, гаранционни и легални тунинг части за най-високия клас на своите пикапи. Това е същата стратегия, която компанията прилага и при най-достъпния си модел с концепцията Maverick 300T.

Стандарт, който вече е впечатляващ

Изходната точка е ясна. Настоящият сериен F-150 Raptor R вече е един от най-мощните пикапи в своя клас, продавани някога от голям производител. Неговият 5,2-литров V8 двигател със заводски компресор развива 720 к.с. и 868 Нм въртящ момент.

Тези стойности отдавна са утвърдили позицията на флагманския офроуд модел на Ford. Проектът, показан от Ford Performance Parts, надгражда тази основа, като добавя по-голям 3,0-литров механичен компресор Whipple на мястото на стандартния 2,65-литров Eaton.

Само с тази основна промяна, придружена от вътрешни разработки, калибрация и тестове за издръжливост, мощността на пикапа нараства до над 900 к.с. Ford не представя този автомобил като персонализиран проект или ръчно изработен единичен екземпляр.

Стратегическо послание, а не единичен проект

Този ход е от съществено значение. Производителите до голяма степен се отдръпнаха от директната надпревара за конски сили в този сегмент, след като Ram спря производството на TRX. Ford, от своя страна, сигнализира за намерения в точно обратната посока: все още има потенциал за развитие и компанията е готова да го запълни с официални части, заводска калибрация и пълна гаранция.

Компанията също така демонстрира и останалата част от екосистемата около задвижването. Проектният автомобил разполага с пакет от гланцирани карбонови елементи, изпускателна система Borla Extreme с черни хромирани накрайници и подобрено осветление RIGID. То включва допълнителни светлини на пантите на предния капак, офроуд светлини за шофиране и бяло осветление под купето.

Цялостна екосистема от компоненти

Пикапът е оборудван с черни джанти METHOD. Нито един от тези компоненти не е позициониран като случайна декорация за шоу автомобил. Ford използва машината, за да покаже какво би могъл да поръча бъдещ клиент, работейки изцяло с каталозите на Ford Performance Parts и Ford Accessories, като всичко остава интегрирано и валидирано от производителя.

Ford подчертава, че този конкретен проект не е сериен автомобил и няма да се предлага като цялостен пакет. Той представлява стратегическо изявление за намеренията на компанията. Както заяви Мат Симпсън, изпълнителен директор на отдела за аксесоари и персонализация, целта е да се създаде модел за върховия заводски Raptor. Той е предназначен за клиенти, които се питат колко по-далеч от стандартния Raptor R може да се стигне, без да се напуска екосистемата на Ford.

Този проект трябва да се разглежда в същата стратегическа рамка като концепцията Ford Maverick 300T. И двата автомобила са сигнал, че Ford възнамерява да изгради отново цялостна гама от спортни пикапи – от малки и достъпни модели в началния клас до напълно разработени, свръхмощни флагмани, подкрепени с части, валидация и гаранция от Ford.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации