Спомняте ли си семейния модел Flex? Представен като модел 2009 г. и спрян от производство след 2019 г., пълноразмерният кросоувър е обект на сервизна акция заради отделящи се декоративни елементи на B-колоните на вратите. В Съединените американски щати са засегнати близо 65 000 автомобила.
Въпросните кросоувъри Flex са произведени в завода на Ford в Оуквил, Канада, в периода между 17 февруари 2017 г. и 2 декември 2019 г. и обхващат модели от 2017 до 2019 г. В момента същият завод преминава през мащабно преоборудване в подготовка за производството на модела Super Duty.
Ford ще инвестира приблизително 3 милиарда долара за увеличаване на производството на Super Duty, от които 2,3 милиарда са предназначени за интегрираните пресоващи операции и друго преоборудване. Заводът първоначално ще осигури 1800 работни места. Увеличеното производство на Super Duty ще добави още 150 работни места в завода за двигатели в Уиндзор.
При изтеглените автомобили Flex декоративните елементи, доставени от ABC Technologies, може да се отделят поради неправилно монтиране. От Ford заявяват, че работниците в завода са използвали ръчни ролки непоследователно, за да осигурят доброто залепване на частта към металния панел на вратата.
Към днешна дата Ford е получил над 1601 гаранционни иска и 20 доклада от сервизи за отделяне на елементи на B-колоната, свързани със засегнатата партида. Автомобилният производител от Диърборн е информиран и за 13 анкети със собственици на автомобили, осем потребителски оплаквания, осем клиентски проучвания и един правен иск. За щастие, до момента във Ford не са регистрирани инциденти, свързани с този проблем.
Според документацията по сервизната акция, публикувана от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), основната причина за проблема е била част от монтажния процес на Flex до края на производството на 2 декември 2019 г. Дилърите са инструктирани да заменят всички потенциално дефектни апликации на B-колоната с нови, които да бъдат правилно залепени към вратите.
Първоначалните уведомителни писма ще бъдат изпратени в периода от 8 до 12 декември 2025 г. След като резервните части станат налични в дилърствата в цялата страна, клиентите ще получат второ известие по пощата. Засегнатите VIN номера могат да бъдат проверени на потребителския уебсайт на Ford от 28 октомври 2025 г.
Ford все още не е представил заместник на Flex, което означава, че потенциалните клиенти ще трябва да търсят другаде пълноразмерен кросоувър с три реда седалки. Като алтернатива, Ford предлага средноразмерния Explorer и пълноразмерния Expedition. В сравнение с 2,3- и 3,0-литровите EcoBoost двигатели за Explorer, базираният на пикап Expedition използва 3,5-литров EcoBoost.
Най-достъпният Explorer за модел 2026 г. струва 38 465 долара преди таксите, докато цената на Expedition започва от 62 400 долара. Expedition се предлага с до осем места, за разлика от Explorer, който има максимум седем.
С първоначална цена от 30 575 долара за версията SE с предно предаване, Ford Flex модел 2019 г. има среден разход на гориво до 12,4 л/100 км със стандартния 3,5-литров атмосферен V6 двигател. Версията EcoBoost, която се предлага само със задвижване на всички колела, има комбиниран разход от 13,8 л/100 км.
Последвайте ни в Google News