Ако двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо иска и тази година да стартира в „500 мили на Индианаполис”, испанецът ще трябва да го направи с болид с двигател на Chevrolet. Защото според непотвърдена все още информация от Honda – другият доставчик на мотори в IndyCar, са наложили вето върху това Алонсо да кара кола с техен мотор. А допреди дни се смяташе, че Фернандо е съвсем близо до това да подпише с тима на Майкъл Андрети за участие в „Инди 500”, но Andretti Autosport използва мотори на Honda.

Естествено, тази реакция на Honda е свързана с проблемите, които компанията имаше с Алонсо, когато той кара за McLaren, а японците доставяха мотори на тима. Постоянните оплаквания на Фернандо от проблематичните задвижващи системи на Honda белязаха трите години съвместна работа на британците с японския гигант.

Според информация на списание Racer, от Honda Performance Development – подразделението, което доставя мотори на отборите в IndyCar, са поискали потвърждение от централата на Honda в Токио, но отговорът оттам за сделката с Алонсо е бил отрицателен. От известно време насам Фернандо преговоря с Andretti Autosport да кара не само в „Инди 500”, но и в няколко старта от сезона след това, като става въпрос за състезанията, които не са на овални трасета.

През 2017 Алонсо дебютира в „Инди 500” и записа впечатляващо представяне, но отпадна заради повреда в двигателя, като успя да запише и обиколки начело на колоната. Миналата година испанецът не успя да преодолее квалификациите с болид, заявен от името на McLaren, но с двигател на Chevrolet.

Ветото за участието на Алонсо с кола на Майкъл Андрети поставя тимът в интересна ситуация. Пилотът и отборът се бяха разбрали и се чакаше одобрението на японците, а заедно с това участието му в „Инди 500” беше подсилено и от редица спонсори. Сега обаче колата и бюджетът са налице, но явно Майкъл Андрети ще трябва да търси нов пилот за тази заявка.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации