Естествено, тази реакция на Honda е свързана с проблемите, които компанията имаше с Алонсо, когато той кара за McLaren, а японците доставяха мотори на тима. Постоянните оплаквания на Фернандо от проблематичните задвижващи системи на Honda белязаха трите години съвместна работа на британците с японския гигант.
Според информация на списание Racer, от Honda Performance Development – подразделението, което доставя мотори на отборите в IndyCar, са поискали потвърждение от централата на Honda в Токио, но отговорът оттам за сделката с Алонсо е бил отрицателен. От известно време насам Фернандо преговоря с Andretti Autosport да кара не само в „Инди 500”, но и в няколко старта от сезона след това, като става въпрос за състезанията, които не са на овални трасета.
През 2017 Алонсо дебютира в „Инди 500” и записа впечатляващо представяне, но отпадна заради повреда в двигателя, като успя да запише и обиколки начело на колоната. Миналата година испанецът не успя да преодолее квалификациите с болид, заявен от името на McLaren, но с двигател на Chevrolet.
Ветото за участието на Алонсо с кола на Майкъл Андрети поставя тимът в интересна ситуация. Пилотът и отборът се бяха разбрали и се чакаше одобрението на японците, а заедно с това участието му в „Инди 500” беше подсилено и от редица спонсори. Сега обаче колата и бюджетът са налице, но явно Майкъл Андрети ще трябва да търси нов пилот за тази заявка.