Изглежда, че дългото чакане скоро може да приключи. Tesla публикува първата си публично видима обява за работа, която е изрично свързана с новото поколение Roadster. Това е ясен сигнал, че дългоочакваният електрически суперавтомобил най-накрая се придвижва към серийно производство. Позицията е за инженер по производство, специализиран в батерийни системи, което предполага, че компанията предприема сериозни стъпки по отношение на задвижването, което ще осигури впечатляващите динамични характеристики на модела.
Батерията остава обвита в мистерия
Въпреки че Roadster все още е забулен в мистерия, обявата загатва за това, което ентусиастите очакват: автомобил, който не само се управлява като хиперавтомобил, но и разполага с батерия от ново поколение. В описанието на длъжността са изброени отговорности като създаване на концепции за ново оборудване, разработване на спецификации и валидиране на производствени процеси. Всичко това ясно подсказва за амбицията на Tesla да създаде сериен автомобил с екстремни динамични характеристики и пробег.
Tesla от години загатва за спецификациите на Roadster, обещавайки пробег от близо 1000 км, ускорение от 0 до 100 км/ч за 1.99 секунди и максимална скорост над 400 км/ч. Илон Мъск дори намекна, че с опционален пакет от SpaceX ускорението може да падне под една секунда.
Създаването на най-големия пакет досега
Новият фокус върху наемането на специалисти за производство на батерии подчертава, че това не са празни приказки. Компанията изгражда основата, за да осигури както изключителна динамика, така и голям пробег. Ако технологията на батерията на Roadster се окаже успешна, тя може да представлява най-големият и най-модерен пакет в гамата на Tesla, потенциално с двойно по-голям капацитет от този в Model S и Model X.
Обявата разкрива и част от процеса на Tesla за преминаване на мащабни батерийни системи от концепция до пазарен дебют и оптимизация, преди те да бъдат предадени на оперативните екипи. Това е инженеринг от мащаба на хиперавтомобил, където всеки грам и всеки ват са от значение, и предполага, че разработката на Roadster навлиза във фаза, в която теорията се среща с производствената реалност.
Илон Мъск подхрани очакванията с обещание за „най-впечатляващата демонстрация досега“ в дизайнерското студио на Tesla в Хоторн преди края на годината. Дали това означава, че колата най-накрая ще бъде видяна да слиза от поточната линия, или просто демонстрация на прототип, новата обява за работа предполага осезаем напредък. Макар Tesla да променяше приоритетите си около Model Y, обновените S и X, Cybertruck, Semi и други проекти, сега изглежда, че Roadster излиза на преден план.
За Tesla моделът Roadster е повече от просто флагмански модел. Той е доказателство, че компанията все още може да създава иновации на екстремно ниво. Ако инженерните решения оправдаят обещанията, моделът може да промени изцяло представите за динамика, пробег и интеграция на батериите при електрическите автомобили.
С други думи, Roadster може най-накрая да предостави изживяването „отвъд автомобила“, което Мъск обещава от близо пет години. А за заклетите фенове на Tesla е крайно време гумите да усетят силата на електроните.
Последвайте ни в Google News