Електрическият Porsche Macan GTS за 2025 г. предлага 516 к.с. и спортно управление

Електрическата гама на Porsche Macan се сдоби със сериозна спортна версия в лицето на новия GTS модел 2025 г., който се позиционира точно между вариантите 4S и Turbo. За ентусиастите, които търсят вълнуващо представяне, без да се стига до крайности, версията GTS винаги е постигала златната среда и този нов Macan продължава традицията.

Перфектно балансирана мощност

Бърз при потегляне и пъргав в завоите, Macan GTS постига рядък и удовлетворяващ баланс между скорост и контрол със своите 516 к.с. и 955 Нм въртящ момент. При активиране на функцията „overboost“ мощността временно нараства до 571 к.с., доближавайки автомобила до версията Turbo с нейните 639 к.с., но запазвайки го лесен за управление в ежедневието.

В сърцето на тази динамика е задният електромотор на Porsche, зает от модела Turbo, съчетан с батерия с капацитет 100 кВтч. Тя може да се презареди от 10% до 80% само за 21 минути при максимална мощност от 270 кВт. Специален режим за издръжливост на писта активно управлява охлаждането на батерията, за да се избегне намаляване на мощността, което позволява на водачите да извлекат максимума от GTS в продължение на няколко обиколки. От Porsche твърдят, че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3.6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Тези показатели доближават Macan GTS повече до спортен автомобил, отколкото до SUV.

Изключително пъргав и прецизен на пътя

Версията GTS обаче не разчита само на ускорение в права линия. Porsche е настроило специално за този модел адаптивното въздушно окачване, стабилизиращите щанги и амортисьорите PASM. С разпределение на теглото 48:52 в полза на задната ос, нисък център на тежестта и електронно контролираната система Porsche Torque Vectoring Plus, пъргавината в завоите е изключителна. Опционалното завиване на задния мост допълнително изостря реакциите и превръща този електрически SUV в автомобил, способен да затрудни конвенционални спортни коли по пътища със завои. Диференциалът с ограничено приплъзване помага за ефективното оползотворяване на мощността, като поддържа стабилност на задната част без драматично презавиване.

В интериора спортната тема на Macan GTS продължава с тапицерия от Race-Tex и кожа, както и с опционален интериорен пакет GTS, който съответства на цветовете на екстериора като Carmine Red, Lugano Blue и Slate Grey Neo. Стандартният пакет Sport Chrono добавя вдъхновения от Taycan режим за писта и телеметрия, давайки на водачите достъп до измерване на обиколки и анализ на сектори чрез централния дисплей.

Черните акценти по екстериора, 21-цоловите джанти (с опция за 22-цолови) и агресивните брони завършват визуалния пакет. Благодарение на тях този електрически автомобил е незабавно разпознаваем като GTS, без да навлиза в територията на Turbo.

Цената от 103 000 долара преодолява разликата между 4S (88 000 долара) и Turbo (109 500 долара). Това позиционира GTS като достъпен избор за ентусиастите, които искат електрически автомобил, подходящ както за всекидневно шофиране, така и за писта, без да се отказват от безпогрешното спортно наследство на Porsche. За модел с корени, водещи началото си от 904 Carrera GTS от 1963 г., този изцяло електрически Macan показва, че GTS все още означава нещо повече от скорост – това е инженерен интелект, обвит във вълнуваща високоволтова опаковка.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации