Вече имахме възможност да се запознаем с впечатляващия нов Mercedes CLA в неговата електрическа версия, която се отличава с плавност, бързина и финес. Сега към гамата се присъединява и мек хибрид, който цели да предложи повече гъвкавост. Дали обаче това е правилният избор, след като електрическият модел е толкова добър? Пътувахме до Австрия, за да тестваме новия Mercedes CLA хибрид и да намерим отговор на този въпрос.
Какво е новото?
Това поколение на CLA е следващата стъпка на Mercedes в сегмента на малките автомобили, като представя новата модулна архитектура на марката (MMA). Тази платформа ще бъде основа и за следващите GLA и GLB, като в същото време A-Class хечбек вече няма да се предлага. Платформата MMA позволява използването както на изцяло електрическо, така и на меко хибридно задвижване, въвежда ново поколение на инфоразвлекателната система MBUX и цели да повиши усещането за качество.
Електрическата версия беше представена първа, като предложи нови технологии при батериите и електромоторите. Този модел обаче е вариантът с двигател с вътрешно горене, който използва изцяло нов агрегат, разработен от Mercedes, но произвеждан от Geely.
Технически характеристики
На пазара се предлагат три версии на хибридния CLA, които използват едно и също задвижване, но с различна мощност: CLA 180, 200 и 220 4Matic. Всички те разчитат на новоразработения 1,5-литров двигател M252, който работи в комбинация с електромотор и малка батерия. Скоростната кутия е осемстепенна с двоен съединител. Интегрирането на електромотора позволява движение с изключен двигател при всякаква скорост, стига да не се изисква мощност над около 30 к.с. Това е направено с цел да се подобри икономията на гориво в градски условия или при ниска скорост.
Версията 180 разполага със 154 к.с., ускорява до 100 км/ч за 8,8 секунди и има заявен разход между 4,1 и 4,5 л/100 км. Модификацията 200 постига ускорение до 100 км/ч за 8,0 секунди при същия разход на гориво. Вариантът със задвижване на четирите колела 220 4Matic се нуждае от 7,1 секунди за същото упражнение, а разходът му е между 4,4 и 4,8 л/100 км. Всички тези стойности са по-скоро посредствени, въпреки че става дума за мек хибрид с възможност за движение само на ток.
Как се усеща на пътя?
Нека започнем с най-важния елемент – новото задвижване. След доста време зад волана, то се усеща като слабото място на автомобила. Първо добрите страни: шумът от двигателя е добре потиснат, а при по-високи обороти има спортна нотка, без да звучи напрегнато. Движението на скорост е много плавно, а преходът между спиране с регенерация и използване на конвенционалните спирачки е почти незабележим. Автомобилът често се движи с изключен двигател, което подсказва за потенциал за добра икономичност в реални условия.
Динамиката обаче е по-скоро мудна, до такава степен, че официалните данни за ускорение изглеждат оптимистични. Въпреки подпомагането от електромотора, липсва сериозна тяга при ускорение за включване в магистрала, дори при по-мощната версия 220. Преходът между електрическо задвижване и работа на двигателя също има нужда от подобрение – понякога отнема твърде много време двигателят и трансмисията да решат какво да правят, което прави шофирането при ниска скорост тромаво. По пътища с повече завои се усеща и липсата на пера за смяна на предавките, тъй като трансмисията отново е леко колеблива.
Въпреки това, цялостното усещане зад волана на CLA е впечатляващо. Дори с по-големи джанти, возията е комфортна и добре балансирана, а шумът от гумите е минимален, дори при магистрални скорости. Аеродинамичният шум също е силно ограничен. Управлението е изключително плавно и добавя усещане за солидност, характерно за Mercedes. Новият CLA се усеща като много по-зрял и завършен продукт в сравнение с предишните малки модели на марката.
Какъв е интериорът?
Тук няма промени спрямо електрическата версия. Най-впечатляващо е качеството на материалите, което е огромен скок напред спрямо предходните A-Class, CLA, GLA и GLB. Всичко е меко на допир и създава усещане за издръжливост, като евтините или чупливи на вид пластмаси са почти изчезнали. Това би трябвало да е стандартът за всички модели на Mercedes, но е добре, че най-после е постигнат и при по-достъпните автомобили.
Интериорът обаче е претрупан с технологии, което може да бъде объркващо. Огромният панел на таблото, който обединява двата екрана, доминира гледката, но самата инфоразвлекателна система MBUX е леко опростена. На централния дисплей има фиксирано меню за най-често използваните функции, но все пак повече физически бутони биха били за предпочитане. Панелът с настройки под вентилационните отвори също е сензорен и е разположен под странен ъгъл, което го прави труден за използване.
Пространството на задните седалки е ограничено за възрастни. Мястото за краката е приемливо, но това за главите е малко, като положението се спасява донякъде от стандартния стъклен покрив.
Преди покупка
Нивата на оборудване за новия CLA са Sport, Sport Executive, AMG Line Executive, AMG Line Premium и AMG Line Premium Plus. Всички двигатели се предлагат с всички нива на оборудване. Най-високите версии Premium и Premium Plus вероятно са излишни, тъй като добавят екстри като дисплей за пътника и най-големите размери джанти. Цените стартират от около 89 000 лв., но лесно могат да надхвърлят 115 000 лв. за топ версия.
Предимството на Mercedes е, че най-близките конкуренти на CLA – Audi A3 седан и BMW Серия 2 Гран Купе – се усещат като поколение назад. Нито един от тях не предлага технологиите на Mercedes, нито пък разполага с меко хибридно задвижване с възможност за движение само на ток, да не говорим за изцяло електрическа версия.
Заключение
Това поколение на Mercedes CLA бележи огромен напредък по отношение на качеството на материалите, сглобката и технологиите, които могат да съперничат дори на S-Class. Въпреки това, най-добрият вариант на CLA си остава електрическият. В сравнение с него, новото меко хибридно задвижване се усеща леко остаряло и му липсва динамика.
Последвайте ни в Google News