Година след като намали въглеродните емисии от транспорта на оси между Лион и Бург ан Брес, Renault Trucks предприема следваща стъпка в преминаването към електричество за своята вътрешна логистика. Заедно с транспортната компания Malherbe, производителят внедрява електрически коридор за превоз на кабини, двигатели и оси между своите индустриални обекти.
Логистичният коридор на Renault Trucks, който свързва Бленвил сюр Орн, Бург ан Брес и Лион, работи на принципа „точно навреме“, като доставя части до поточните линии без прекъсване.
Кабините от тежкотоварната гама, произведени в Бленвил сюр Орн, се транспортират до Бург ан Брес за сглобяване.
Двигателите и осите, произведени в заводите в Лион, се изпращат до Бленвил сюр Орн за вграждане в камиони от среднотоварната гама.
Този стратегически логистичен поток вече се обслужва почти изцяло от 100% електрически камиони.
22 камиона Renault Trucks E-Tech T в щафетна система
За да осъществят прехода към транспорт с нулеви емисии на кабини, двигатели и оси, Renault Trucks и Malherbe използват автопарк от 22 електрически камиона Renault Trucks E-Tech T.
Единадесет от превозните средства обслужват северния маршрут (Бленвил – Виронве – Оксер – връщане), а останалите единадесет камиона се движат по южния маршрут (Оксер – Макон – Бург ан Брес – Лион – връщане).
Благодарение на поредица от щафетни спирки за смяна на електрически влекачи, шофьори и ремаркета, всеки електрически камион изминава дневно разстояние от 810 км по северния маршрут и 704 км по южния. Тази система позволява покриването на големи разстояния без спиране на товара.
Фино настроена система за непрекъснат поток
Системата се основава на четири цикъла за шофьорите, четири за електрическите влекачи и един пълен цикъл за товарене, който включва кабини в едната посока и двигатели с оси в другата.
Електрическите камиони тръгват от депото на Malherbe във Виронве, за да доставят двигатели и оси от заводите в Лион до фабриката на Renault Trucks в Бленвил сюр Орн.
След това те потеглят обратно, натоварени с кабини, като се извършва смяна на електрическите влекачи и шофьорите във Виронве, Оксер и Макон, за да се поддържа непрекъснат поток.
Батериите се зареждат на всеки етап, докато шофьорите почиват, тъй като Malherbe е инвестирала в инсталирането на собствени зарядни станции на стратегически точки по коридора.
Потокът продължава до Бург ан Брес, след което превозните средства се връщат в Лион, където ремаркетата им се товарят с двигатели и оси, и цикълът се повтаря.
Всички етапи са проектирани така, че да се увеличи максимално времето за използване на камионите до 18 часа на ден и да се задържат шофьорите в близък радиус около дома им, което прави работата по-привлекателна.
С внедряването на 100% електрическа система за този ключов поток, Renault Trucks демонстрира надеждността на своите електрически превозни средства, като същевременно постига годишно спестяване от 2 869 тона CO₂.
Последвайте ни в Google News