Нова двойна стратегия за N подразделението
Спортното N подразделение на Hyundai поема нов курс, като разширява гамата си с Tucson N – първият високопроизводителен хибриден модел на марката. Въз основа на шпионски снимки на следващото поколение Tucson, дизайнерите от Gotcha Cars създадоха визуализация, която показва как би могъл да изглежда автомобилът.
Въпреки че флагмани като IONIQ 5 N и предстоящия IONIQ 6 N ще продължат да водят електрическата офанзива на Hyundai, N подразделението ще разработва и ново поколение бензиново-електрически хибриди. Тяхната основна цел ще бъде вълнуващото шофиране, а не само максималната ефективност.
Ръководителят на N подразделението, Парк, заяви пред AutoExpress, че компанията не се ограничава само до електрически автомобили и ще продължи да развива моделите с двигатели с вътрешно горене.
Агресивен дизайн и сериозна мощност
Очаква се Hyundai Tucson N да разполага с мощност от около 300 к.с. и да заеме стилистични елементи от по-големия и ръбест Hyundai Santa Fe. Под капака най-вероятно ще работи ново поколение 1.6-литров бензинов хибриден силов тракт, който може да бъде комбиниран с електрически задвижван заден мост за осигуряване на задвижване на всички колела.
Парк описа бъдещия Tucson N като „по-лек, по-пъргав и вълнуващ“, което е ясен сигнал за намерението на Hyundai да предложи SUV със спортна управляемост, без да жертва ежедневната практичност.
Хибридна система с N характер
Според Парк, Hyundai разработва две различни стратегии за хибридните си системи. Едната е настроена за максимална икономичност, а другата е оптимизирана за висока производителност. За N моделите фокусът ще бъде изцяло върху втората.
Той обясни, че ако N автомобилите използват хибридна система, нейната цел ще бъде да осигури повече мощност по-интензивно. Това означава, че мигновеният въртящ момент от електромоторите ще се съчетава с бензинови двигатели, обичащи високите обороти, за да се постигне наистина ангажиращо усещане зад волана.
Още хибридни N модели на хоризонта
Tucson N е само началото. Парк намекна, че хибридната N технология може да бъде адаптирана и за по-малки и леки модели. Това отваря вратата за бързи варианти на Kona N, както и за електрифицирани наследници на i20 N и i30 N, които са представители на сегмента на „хотхечовете“ (мощни спортни хечбеци).
Парк допълни, че ако успеят да създадат по-малък модел с по-лека батерия, резултатът може да бъде още по-добър. Това предполага, че бъдещите хибридни N автомобили ще дават приоритет на ниското тегло и пъргавината пред големия капацитет на батерията.
Последвайте ни в Google News