Едва ли има нещо по-емблематично за американската автомобилна култура от Cannonball Run – неофициално и нелегално състезание за скорост по права линия от Ню Йорк до Лос Анджелис. Участниците обикновено разчитат на силно модифицирани автомобили с огромни резервоари за гориво и сложна електроника за засичане на полицията. Досега обаче никой не се беше опитвал да постави рекорд с електрически автомобил, специално подготвен за това екстремно предизвикателство.
Амбициозната модификация
За целта на начинанието е избран електрически пикап Rivian. Ръководителят на проекта, Райън, се спира на този модел по няколко причини. Основната е, че пикапът предлага достатъчно място за монтиране на значително количество допълнителни батерии. Освен това софтуерът на автомобила е по-отворен към подобни модификации и позволява по-лесното интегриране на допълнителен акумулаторен пакет в сравнение с други модели.
Допълнителните батерии са взети от пикапи Rivian, които са били бракувани след краш тестове. Екипът е разглобил два такива пакета, за да сглоби един персонализиран, който се побира в товарния отсек на пикапа под покривалото. Тази промяна на практика удвоява енергийния капацитет на автомобила.
Предизвикателството със зареждането
Разбира се, при подобно състезание срещу времето основната слабост на всеки електромобил е времето за зареждане. Екипът на Райън обаче намира решение. Разработена е система, която позволява основната батерия на пикапа да се зарежда от една зарядна станция, докато допълнителният акумулатор в товарния отсек се зарежда от втора станция едновременно. Когато всичко работи правилно, общата консумация на енергия достига около половин мегават, което минимизира престоя и увеличава максимално постъпващата енергия.
Друг ключов фактор при бързото зареждане на допълнителната батерия е охлаждането. Вместо да се опитват да интегрират сложна система към тази на автомобила, инженерите прибягват до по-просто решение. По време на цикъла на зареждане батерията се потапя във вана с ледена вода. Това налага наличието на поддържащ автомобил, който да доставя чували с лед на всяка спирка.
Въпреки сериозната подготовка, първият опит на екипа е неуспешен заради лошото време и няколко технически проблема със системата за двойно зареждане. Ентусиастите обаче планират да направят втори опит съвсем скоро. Благодарение на направените модификации, те са уверени, че могат да подобрят значително настоящия рекорд за електрически автомобили, който се държи от стандартен Porsche Taycan.
Последвайте ни в Google News