Dacia Duster Hybrid G-150 4×4: Уникална по рода си
Технологичното сърце на тази версия на Duster се състои от 1,2-литров трицилиндров турбо двигател със 140 к.с. и 48-волтова „мека“ хибридна система, който работи на бензин и пропан-бутан (LPG). Той е съчетан с шестстепенна скоростна кутия и разположен отзад електрически мотор с мощност 31 к.с. и собствена двустепенна трансмисия. Едната предавка е къса, за да подпомага ускорението и сцеплението на хлъзгави настилки, а другата е дълга, за да може автомобилът да достига до 140 км/ч, дори в електрически режим при подходящи условия. Системата управлява работата на електрическия агрегат според условията на шофиране и петте режима на автомобила, три от които са предназначени за хлъзгави терени и по-тежки офроуд ситуации. Освен това скоростната кутия автоматично превключва на неутрална позиция, когато електрическият мотор не е необходим, като по този начин намалява триенето и разхода на гориво. Електромоторът се захранва от батерия с капацитет 0,84 кВч, която се презарежда както при намаляване на скоростта, така и при необходимост от мотор-генератора, интегриран в двигателя с вътрешно горене. По този начин се гарантира, че задвижването на четирите колела е винаги налично.
Системата, която развива обща мощност от 154 к.с. и 230 Нм въртящ момент, допринася за гъвкавостта на Duster. В резултат средният разход на бензин е 7,2 л/100 км, а на пропан-бутан – 5,6 л/100 км. Като се имат предвид двата 50-литрови резервоара, от Dacia твърдят, че пробегът доближава 1500 километра. Интегрирането на задния електрически мотор е наложило единствено преработка на конфигурацията на задното окачване, за да може той да бъде поместен.
Dacia Duster Hybrid G-150 4×4: Ефективен и сигурен при всякакви условия
Въпреки че е определена като „мек“ хибрид, системата може да функционира и като пълен хибрид, а в някои ситуации – и в изцяло електрически режим. При стартиране задвижването на този Duster работи изключително на пропан-бутан. Бензинът се включва автоматично едва когато газта свърши или принудително чрез натискане на специален бутон. За да стигнем до пустинния район с Hybrid G-150 4×4, потеглихме от Маракеш, изминавайки няколко километра по асфалтирани и много натоварени пътища. В тези условия, при ниска скорост и в режими Eco и Auto, Duster често използваше само тягата на електрическия си мотор.
Последвайте ни в Google News