Този Porsche Taycan Turbo GT Weissach модел 2025 г. е с цвят Shade Green Metallic, черен интериор и никога не е бил продаван на частен собственик. За съжаление, това остава факт дори и след кратък търг, на който автомобилът не успя да намери купувач. Най-високата оферта от 167 000 долара се оказа недостатъчна, за да покрие минималната резервна цена. За сравнение, първоначалната цена на този екземпляр е била 249 875 долара.
Пазарна реалност или подценяване?
Опитът да се придобие почти чисто нов Taycan Turbo GT на безценица е показателен за нагласите в интернет. Мнозина са склонни да третират този автомобил като всеки друг луксозен електрически седан. И макар цените на подобни коли на вторичния пазар да падат главоломно, Porsche си остава Porsche. Taycan не може да бъде сравняван с Model S или Lucid Air по отношение на обезценката, тъй като германската марка традиционно запазва стойността си по-добре.
Ако ставаше въпрос за версията Plaid на Tesla, ситуацията щеше да е различна и автомобилът вероятно щеше да бъде продаден далеч под препоръчителната цена. Обезценката на Turbo GT с пакет Weissach обаче не би трябвало да се различава съществено от тази на Panamera Turbo, поне на този етап.
Повечето нови модели Taycan Turbo GT с пакет Weissach се продават на цени, близки до препоръчителните от производителя. Най-евтиният подобен автомобил, който може да бъде открит на пазара, вече е изминал над 2100 км и се предлага за 199 900 долара. Това показва, че екземплярът в цвят Shade Green Metallic би трябвало безпроблемно да достигне цена над 200 000 долара.
Спецификации на върховия модел
Освен специалния зелен цвят, който е опция на стойност 2950 долара, флагманският електрически модел разполага със сатенирано черни задни емблеми, капаци на огледалата в цвета на купето и множество аеродинамични елементи от пакета Weissach. Сред тях са преден и заден сплитер, предни аеродинамични остриета, преден дифузьор и фиксирано задно крило.
Сатенирано черните 21-инчови джанти са оборудвани с гуми Pirelli P Zero R. Зад тях се виждат златни спирачни апарати, които са част от карбоново-керамичната спирачна система PCCB с перфорирани и вентилирани дискове.
В интериора акцентите включват отопляеми и вентилирани предни седалки, отделение за съхранение от въглеродни влакна на мястото на задните седалки, аудиосистема Bose и автоматичен климатик. Воланът е облечен в Race-Tex, като същият материал е използван и за части от панелите на вратите, централните секции на седалките, тавана, сенниците, арматурното табло и централната конзола като част от пакета GT Interior.
Задвижване и мощност
За задвижването на Taycan Turbo GT отговарят два синхронни електромотора с постоянни магнити, захранвани от батерия Performance с капацитет 105 кВтч. Системната мощност достига 1019 к.с. и въртящ момент от около 1240 Нм. Благодарение на пакета Weissach, автомобилът разполага и с режим „Attack Mode“, който за кратко добавя още 160 к.с. към мощността. Това го превръща в един от най-бързите серийни автомобили в света.
Последвайте ни в Google News