Един от най-големите германски доставчици в автомобилната индустрия, ZF, си осигури първия клиент за своята нова технология за удължаване на пробега – и това е китайски производител на автомобили.
Въпреки широко разпространените опасения в Европа относно възхода на китайските електрически автомобили, Leapmotor, марка, която вече е партньор на Stellantis, ще бъде първата, която ще интегрира тази германска иновация в своя хибриден SUV.
Моделът D19, огромен plug-in хибриден SUV с мощност 724 к.с., бележи дебюта на системата eRE+ на ZF. Това е компактно, интегрирано решение, предназначено да превръща електрически автомобили в plug-in хибриди. Сътрудничеството отразява парадокс в настоящата автомобилна индустрия: докато лидерите на германската индустрия изразяват загриженост относно нарастващата китайска конкуренция, те продължават да я подпомагат чрез трансфер на технологии.
Моментът на това обявяване е показателен. Точно когато Европейският съюз се готви да представи своята дългоочаквана пътна карта за автомобилния сектор, ZF продължава да развива партньорства с китайски компании, които в крайна сметка могат да доведат до навлизането на повече хибридни автомобили на европейския пазар. Системата eRE+ е описана като компактен двигател с вътрешно горене, който удължава пробега и може да бъде директно свързан към коляновия вал на всеки топлинен двигател. Тази конфигурация позволява на производителите да хибридизират съществуващи електрически модели, без да се налага да преработват цялото задвижване.
Leapmotor е първият клиент за технологията eRE+ на ZF
Новият SUV D19 на Leapmotor ще бъде първият автомобил, оборудван с усъвършенстваната система за удължаване на пробега eRE+ на ZF – важно постижение и за двете компании. Моделът, насочен към луксозния сегмент, ще се предлага както в изцяло електрическа версия, така и в хибридна с удължен пробег. Втората ще интегрира системата на ZF, която може да осигури механично задвижване на колелата чрез съединител и диференциал, освен че генерира електричество при изтощена батерия.
Според ZF, системата eRE+ може също така да подобри динамиката на шофиране. От компанията заявиха, че производителите вече могат да предлагат атрактивни функции като задвижване на всички колела при поискване или допълнителна мощност за изпреварване. Самият електрически мотор може да достави до 271 к.с. пикова мощност, когато задвижва колелата.
Моделът D19 не е предназначен за масовия пазар. С дължина от 5,20 метра и оборудван с батерия над 110 кВтч, той е насочен към тясна група клиенти, които търсят висока производителност и голям пробег. Тази стратегия е в съответствие с амбицията на Китай да демонстрира своите възможности в производството на автомобилни технологии от висок клас.
Немска технология, китайски пазар и европейски вратички
Въпреки че електрическите автомобили с удължен пробег вече са широко разпространени в Китай, решението на Leapmotor да използва европейската система на ZF подчертава тактическа промяна. Китайските производители на автомобили се сблъскват с все повече ограничения в чужбина. Износът на електрически превозни средства за Европа вече е обвързан с мита, а достъпът до американския пазар е на практика блокиран. В отговор на това много китайски марки пренасочват фокуса си към plug-in хибридите, които понастоящем се сблъскват с по-малко санкции при внос.
Този подход може да позволи на модели като D19 да навлязат по-лесно на европейския пазар. Тъй като системата eRE+ може да задвижва колелата директно чрез своя двигател с вътрешно горене, такива автомобили могат да бъдат класифицирани като хибриди, а не като изцяло електрически. Тази класификация би могла да ги предпази от по-високите мита, прилагани за вноса на чисто електрически автомобили.
Потенциалното съгласуване на европейските регулации със стандарти, благоприятни за хибридите – които според някои слухове може да удължат разрешенията за двигатели с вътрешно горене до 2040 г. – добавя още една възможност за този тип превозни средства. Въпреки че все още не е потвърдено за европейския пазар, D19 може да се превърне в продукт, който заобикаля ограниченията, първоначално създадени да възпрат вноса на китайски електрически автомобили.
Бизнесът преди границите: Противоречие в действие
Сделката на ZF с Leapmotor е показателна за сложните и понякога противоречиви взаимоотношения, които се формират в световната автомобилна индустрия. Докато германските заинтересовани страни изразяват загриженост относно бързото разрастване на китайските производители, особено в света на електрическите автомобили, търговските интереси водят до по-дълбоко сътрудничество между двете страни.
Противоречието е очевидно: германски фирми продават ключови технологии на конкуренти, от които публично се опасяват. Както се казва, бизнесът си е бизнес и стратегическите интереси често надделяват над политическите или индустриалните притеснения.
В момент, когато европейските политици обсъждат бъдещата автомобилна стратегия и регулациите за емисиите, компании като ZF вече оформят следващата фаза на пазара на хибридни превозни средства. Междувременно китайските производители, често представяни като заплаха за местните автомобилни компании, бързо усвояват и прилагат чуждестранни иновации, за да засилят позициите си в световен мащаб.
Последвайте ни в Google News