Новата хибридна V-6 система на Honda залага на нестандартни инженерни решения

Honda разработва нова хибридна платформа за по-големите си модели, която е базирана на нов V-6 двигател и се отличава с някои много необичайни инженерни решения.

По време на технологичен семинар през октомври, марката представи иновативни технологии, които ще бъдат внедрени в бъдещите ѝ модели. Макар преди Honda да изоставаше в преминаването към електрически автомобили, сега изглежда, че компанията ускорява темпото. Ключов елемент от тази стратегия е новата хибридна V-6 система за задвижване, предназначена за по-големите автомобили на марката.

Honda цели въглеродна неутралност с V-6 двигател?

Honda все още не е премахнала напълно своя V-6 двигател. Модели като SUV автомобилите Passport и Pilot все още разчитат на атмосферния V-6, което е и едно от основните им предимства пред конкурентните модели на Toyota. Въпреки това, модели като Accord се отказаха от емблематичния V-6 през 2017 г., което подсказваше, че компанията постепенно се отказва от тази конфигурация на двигателя.

Днес основният фокус на Honda е върху околната среда и безопасността. Марката се стреми да постигне въглеродна неутралност за всички свои продукти и изглежда, че V-6 двигателят е част от този план. Въглеродната неутралност не означава нулеви емисии на въглероден диоксид, а намаляването им до точка, в която количеството отделен CO2 в атмосферата е равно на количеството, с което е намален, постигайки по този начин нетен нулев въглероден отпечатък.

Honda подчертава, че това не е просто допълнение към съществуващите хибридни системи, а изцяло нова разработка. Някои модели на Acura, като TLX Type-S, продължиха да използват V-6, и макар новият двигател също да е с обем 3,0 литра, той е с напълно нов дизайн.

Задвижване на всички колела без физическа скоростна кутия

Хибридната V-6 система на Honda ще включва два електрически мотора – по един за всяка ос – които ще осигуряват задвижване на всички колела. Това не е новост за индустрията, но интересното е как двигателят с вътрешно горене и електромоторите ще работят заедно.

Електрическите мотори ще поемат движението при ниска скорост и в ситуации, изискващи висок въртящ момент, като теглене на ремарке или движение извън пътя. В тези случаи разходът на гориво би се увеличил значително, ако се разчита само на двигателя с вътрешно горене. В същото време V-6 двигателят ще осигурява мощност при поддържане на постоянна скорост, за да се намали разходът на гориво.

Подобно на системите в Honda Civic e:HEV и новия Prelude, тази нова хибридна система няма да разчита на физическа скоростна кутия. Действието по „смяна на предавките“ се симулира от електрическите мотори. Очаква се бъдещите модели, оборудвани с това задвижване, да използват и стратегията за превключване S+, която симулира предавателни числа и позволява ръчна „смяна на предавките“ чрез пера зад волана.

Системата ще разполага с ниска и висока предавка за мотора в зависимост от необходимите съотношения. Задвижването ще може да работи и в хибриден режим, когато батерията е изтощена, което означава, че V-6 двигателят ще функционира и като генератор. Като цяло, това изглежда като много гъвкава система, която позволява различна степен на участие на електромоторите и V-6 двигателя в зависимост от условията на шофиране.

Подобрена ефективност и по-висока динамика

Към момента няма официални данни за мощността и въртящия момент. От Honda заявяват, че системата ще бъде с 30 процента по-икономична и ще осигури 10 процента по-добра динамика в сравнение със съществуващите нехибридни модели.

Охладителната система е напълно преработена. Вместо две отделни системи – една за двигателя с вътрешно горене и една за електромоторите – новото задвижване разполага със система „две в едно“, която управлява топлината и на двата компонента.

Здраво, но гъвкаво шаси за по-добра управляемост

Може би най-интригуващият аспект на тази нова платформа не е хибридният V-6 или липсата на традиционна скоростна кутия, а новото шаси. Honda подхожда към подобряването на динамиката по много иновативен начин.

Той включва платформа с висока якост, чиято предна част има секции с по-ниска твърдост, които умишлено позволяват малка степен на огъване. Тази контролирана деформация от само около 1,0 мм неутрализира повдигането на колелата при остри завои, като по този начин подобрява стабилността на пътя.

Ще има ли следващото поколение Accord V-6 двигател?

Единадесетото поколение на Accord дебютира през 2023 г., което означава, че ще остане на пазара още няколко години и вероятно ще получи фейслифт. Honda цели да въведе новия хибриден V-6 в производство до 2027 г., но настоящото поколение Accord ще се нуждае от значителна промяна, за да побере новия агрегат. Въпреки това, прототипът на следващото поколение хибридна система на Honda е базиран на настоящия Honda Civic.

Тестовият прототип е със силно променена предна част, вероятно заради V-6 задвижването, така че единственото логично заключение е, че се подготвя по-голям седан. Дали това ще бъде Accord или нещо по-голямо, предстои да разберем.

Едно е сигурно – задвижването е предназначено за по-големи SUV автомобили, миниванове и евентуално седани. Мнозина искат завръщането на V-6 в Accord и това би бил начинът то да се случи.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации