Два от най-бързите серийни автомобили в света се изправят един срещу друг на драг пистата. Новият C8 Chevrolet Corvette ZR1 се състезава с Tesla Model S Plaid в епична битка между V8 двигател с турбокомпресор и изцяло електрическо задвижване. Кой от двата автомобила ще си тръгне с наведена глава? Има само един начин да се разбере.
Екипът на Hennessey Performance организира сблъсъка на пистата Pennzoil Proving Grounds в Тексас. Макар суперавтомобилът и семейният седан да се състезават в напълно различни категории, идва време да видим как се представят на една и съща асфалтова отсечка. Въпросът е дали V8 двигателят на Corvette ще намери противоотрова за мигновено достъпния въртящ момент на Plaid.
Характеристиките на Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid, чиято начална цена е 109 990 долара, разполага с три електромотора, които генерират впечатляващите 1020 к.с. и 1424 Нм въртящ момент. Тези параметри са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за около 2 секунди. Автомобилът изминава четвърт миля за 9,23 секунди с терминална скорост от 250 км/ч, а максималната му скорост достига 322 км/ч.
Plaid е истински вълк в овча кожа. Макар да изглежда като перфектния семеен автомобил, той може да постави в неудобно положение редица суперавтомобили. Разбира се, това е най-вероятно да се случи на пистата, а не по пътя за училище.
Колкото и изчистен и бездушен да изглежда интериорът му, електрическият седан е кралят в своя сегмент по отношение на мощност, скорост и продажби. На пазара присъства и Lucid Air Sapphire със своите впечатляващи 1234 к.с., който също е чест гост на драг състезания, но отстъпва по популярност.
Възходът на Corvette ZR1
Междувременно, шумният и агресивен C8 Chevrolet Corvette ZR1, който струва почти двойно повече от Plaid (185 000 долара), има с какво да се похвали. Преди представянето на версията ZR1X с 1250 к.с., това беше най-бързият и най-мощен Corvette, произвеждан някога.
Той се задвижва от 5,5-литров LT7 V8 двигател с два турбокомпресора и плосък колянов вал, който развива 1064 к.с. и 1123 Нм въртящ момент. Оборудван с пакета ZTK, какъвто е и състезателният автомобил, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 2,5 секунди.
C8 Corvette ZR1 изминава четвърт миля за 9,6 секунди с терминална скорост от 241 км/ч и достига максимална скорост от 375 км/ч. Мощността се предава към задните колела чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Пряк сблъсък на пистата
Сухите данни не могат да предскажат победителя, затова двата автомобила са изправени един срещу друг на пистата с подгрети гуми и форсирани двигатели. Зад волана на Corvette ZR1 е самият Джон Хенеси, който тества автомобила по-рано този месец.
При старта от място въртящият момент на Tesla Model S Plaid се усеща незабавно и го изстрелва напред със сила, напомняща товарен влак. Щом Corvette ZR1 обаче възстановява сцеплението си, той започва бързо да стопява преднината, която електрическият автомобил е натрупал.
При втория опит сценарият се повтаря. Но какво се случва при състезание с летящ старт? Седанът на Tesla и суперавтомобилът на Chevy се движат рамо до рамо, докато Corvette не решава, че е време да сложи край на надмощието на електрическия си съперник и се устремява към първата си победа. Големите турбокомпресори, за които се твърди, че са най-големите, монтирани някога на сериен автомобил, ясно показват на какво са способни.
Последвайте ни в Google News