Автомобилът е безспорно бърз, но системата му има и някои реални недостатъци. Например, батерията, която захранва електромотора, трябва да бъде разположена някъде – и единственото място, с което Bentley са разполагали, е под пода на багажника. Това сериозно намалява товарния обем.
Когато към това се добави и допълнителното пространство, необходимо за сгъваемия покрив на GTC, остава обем на багажника от едва 134 литра. Това е около половината от капацитета на малък градски автомобил като Renault 5, а почти цялото пространство в GTC е заето от кабелите за зареждане. Подобна конфигурация не е идеална за дълги пътувания.
Усещане зад волана
Управлението не е толкова прецизно, колкото може да се очаква. Това не означава, че не е добро – автомобилът все още е впечатляващо бърз и изненадващо пъргав за размерите си – но компромисите, които Bentley са били принудени да направят, се забелязват лесно. Това е особено разочароващо, тъй като по-достъпни бързи кабриолети, като BMW M4, успяват да прикрият недостатъците си по-добре.
Може би по-лошото е, че тези компромиси не се усещат само при екстремно шофиране. Те се проявяват и при нормални скорости, което означава, че ще си ги припомняте всеки път, когато излизате от алеята си.
Най-големият проблем е степента на усукване в шасито. При преминаване през неравности, които натоварват диагонално осите, се усеща как подът се огъва. На пътища с лоша настилка се наблюдава и осезаемо тресене на каросерията. Разбира се, колата не дрънчи като стара Mazda MX-5, но за автомобил, който струва колкото средностатистическа къща, очакванията са за стабилност като на скала.
Освен това, без значение колко изолация има мекият покрив, той не осигурява комфорта на купе версията. Макар да се справя добре, шумът от вятъра е по-силен. Комфортът също е леко занижен, тъй като кабриолетът носи допълнителни 186 кг. Това означава, че амортисьорите работят по-усилено, за да контролират още по-голямото тегло, и колата не „диша“ толкова плавно с пътя. Отново, това не е желателно за автомобил, предназначен за дълги пътешествия.
В защита на Bentley обаче, усещането зад волана на Continental GTC има много положителни страни. Двигателят е също толкова добър, колкото и в купето. Въпреки че версията Azure е с „базовия“ двигател, тя все още е достатъчно бърза, за да ви коства шофьорската книжка още в първия час.
Скоростта е измамна. Налице е огромен въртящ момент още при 1 500 об/мин – благодарение на електрическата помощ – и тъй като двигателят не работи на високи обороти, а предавките са дълги, е твърде лесно да се надхвърлят позволените ограничения. Вятърът в косите помага да се поддържа усещане за скорост в GTC, за разлика от купето, но все пак трябва да се внимава с десния крак.
Bentley са свършили и отлична работа по синхронизирането на двигателя и електромотора. Преходът между двата източника на енергия е безупречен. Няма придърпване при ниски скорости и никакво забавяне при рязко ускорение, докато компютрите се опитват да решат как да предадат допълнителния въртящ момент през скоростната кутия. Мощността е винаги на разположение, когато е необходима.
Кабриолетът има и едно допълнително предимство. Със свален покрив може по-добре да се чуе звукът от ауспуховата система. В режим Sport, при рязко ускорение, двигателят звучи плътно и грубо, почти като стара американска „мускулеста кола“. При смяна на предавка с педал докрай се чува и характерно припукване, което е много забавно.
Системата за завиване на задните колела на Bentley също е много добра. Тя кара тази 2,6-тонна сухопътна яхта да влиза в завоите с упоритост. И тъй като разполага със задвижване на четирите колела, е необходима сериозна дързост и много мокър път, преди задната част да поднесе, което е точно това, което се търси в автомобил, създаден за прекосяване на континенти. Само не забравяйте да пътувате с лек багаж, ако планирате пътуване из Европа.
Интериор и комфорт
Интериорът е същият като при купето, което означава, че е превъзходен. Най-значимата разлика е малък бутон на централната конзола, който активира отопление за врата в подглавника, за да предпазва от студа при шофиране със свален покрив през зимата.
Както доказват снимките към този преглед, автомобилът е тестван със свален покрив през зимата. Но с включени „шал“ на Bentley, отопление на седалките и волана, беше напълно топло, дори само по риза. Разбира се, личната поносимост към температурата е закалена от постоянно студения климат на Къмбрия, но все пак е впечатляващо.
Оформлението на кабината също е отлично. Continental GT не се е поддал на манията по сензорни екрани, която засяга конкуренти в същия ценови клас като Range Rover и Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. На разположение е цял панел с копчета и бутони за управление на всичко – от климатика до масажорите на седалките. Това е много по-лесно за използване чрез мускулна памет, отколкото ровенето в безкрайни подменюта на инфоразвлекателна система.
Качеството също е на върхово ниво, но цветовата комбинация на тестовия автомобил не беше най-сполучливата. Макар да не е редно автомобилен журналист да съди за външния вид, в този случай е важно да се отбележи, защото интериорът на GTC лесно може да бъде развален с твърде смели решения при конфигурацията. А това е лесно да се случи, тъй като конфигураторът на Bentley е твърде изкушаващ.
Тестваният GTC определено беше в светла комбинация – смес от боядисан дървен фурнир и тапицерия в цвят, близо до който човек не би искал да пие кафе. Ако парите бяха мои, бих избрал по-класически (и много по-тъмен) фурнир от евкалипт за таблото. Най-вероятно ще живеете с тази кола дълго време, така че се уверете, че сте 100% доволни от спецификацията, преди да платите.
Преди покупка: нива на оборудване и конкуренти
Continental GTC има четири основни нива на оборудване. Това са базовият модел, Azure, Speed и Mulliner, като всяко следващо стъпало предлага различна отличителна черта. Azure получава по-луксозен салон, Speed има по-мощен двигател, а Mulliner съчетава най-доброто от всичко. Цената на върховата спецификация е малко под 300 000 британски лири.
Continental се намира в странна пазарна ниша между по-ниско позиционирани премиум кабриолети и ултрамощните спортни автомобили, до точката, в която има малко директни конкуренти. Подобни гранд туръри включват Maserati GranCabrio и дори автомобили като Aston Martin Vanquish Volante. Aston Martin предлага повече място в багажника за уикенд пътуване, V12 двигател и по-остро усещане зад волана, но е с поне 100 000 лири по-скъп. Моделът DB12 Volante обаче е по-близък в повечето аспекти.
Заключение: Bentley Continental GTC
Continental GTC е много добър автомобил, но според мен има далеч повече смисъл като купе с твърд покрив. Целта на тази кола е да се носи през Европа в абсолютен комфорт, но кабриолетът я прави малко по-малко рафинирана, малко по-некомфортна и далеч по-непрактична. Лекото усукване в каросерията също създава усещане за по-евтин автомобил, отколкото е всъщност.
Ако трябваше да избирам Bentley Continental GT, по-скоро бих инвестирал парите, които бих похарчил за кабриолета, в купе с по-добрия двигател. А ако отчаяно исках гранд турър с отворен покрив, щях да се насоча право към най-близкия дилър на Aston Martin. И двата им най-близки модела са по-малко компромисни.
Здравейте! Анализирах предоставения вход и установих, че той представлява списък с описания на изображения, а не цялостна статия.
Моята основна роля е да адаптирам пълноценни текстове (новини, ревюта, анализи) в завършени HTML статии. Тъй като входът не съдържа свързан разказ, не мога да приложа стандартния процес на обработка.
Моля, предоставете пълния текст на статията, за да мога да изпълня задачата си.
Последвайте ни в Google News