Ram потвърди завръщането на Dakota, но два други модела идват първо

Тим Кунискис би трябвало вече да се наслаждава на пенсионирането си. През май 2024 г. той напусна компанията, в която работи 32 години, след множество разногласия с бившия си шеф, изпълнителния директор на Stellantis Карлос Таварес. Но когато Таварес подаде оставка преди година, Кунискис беше убеден да се върне на старата си позиция като изпълнителен директор на Ram и оттогава пенсионирането му се оказва неуспешно.

Очаквайте новия Dakota през 2027 г.

Това е така, защото той прекара 2025 г. в опити да възроди марката, като върна на пазара обичания 5,7-литров V8 двигател Hemi, даде приоритет на задвижващи системи с удължен пробег пред изцяло електрическите варианти, разшири гаранциите и поведе обновения екип за развитие на Ram в опит да си върне загубените позиции от конкурентите в сектора на пълноразмерните пикапи и лекотоварните автомобили.

Тази седмица Кунискис разговаря с автомобилни медии в Детройт, за да сподели новини за продуктите, които предстоят през 2026 г. Той обяви, че името Dakota действително се възражда за новия пикап от среден клас на Ram, който вероятно ще се появи през 2027 г. като модел 2028 г. Според информацията пикапът ще се произвежда в Толидо, Охайо.

Ram се нуждае от пикап за под 40 000 долара

Кунискис заяви пред медиите, че Ram наистина се нуждае от пикап в ценовия диапазон от 40 000 долара и че изборът на името Dakota е напълно логичен. Въпросът обаче е дали Ram Dakota звучи толкова естествено, колкото Dodge Dakota, който напусна пазара след модел 2011 г.

Интересно е, че Кунискис специално посочи цена от 40 000 долара, тъй като пълноразмерният Ram 1500 Tradesman модел 2026 г. може да бъде закупен за около 43 000 долара. По-малкият нов Dakota трябва да се конкурира с Toyota Tacoma и Ford Ranger, чиито базови цени започват от около 33 000 долара. Вероятно споменатата сума от 40 000 долара се отнася за средните продажни цени на пикапите от среден клас, а не за базовите им нива на оборудване.

Той заяви пред журналистите, че единственият начин марката да се върне към ценовия клас от 40 000 долара е като предложи пикап от среден клас. Кунискис припомни изявлението на главния изпълнителен директор на Stellantis, Антонио Филоса, за инвестиция от 13 милиарда долара в САЩ, част от която е предназначена именно за такъв модел. Накрая той потвърди: „Да, ще се казва Dakota“.

2026 Ram 1500 REV излиза на сцената първи

Новият Dakota обаче ще се появи след пълноразмерния пикап с удължен пробег 2026 Ram 1500 REV, който ще достигне до шоурумите през 2026 г. с пробег на електричество от 241 км. Първоначално този модел трябваше да се нарича Ramcharger, докато името REV беше предвидено за изцяло електрическия пълноразмерен пикап на Ram.

Клиентите може да се объркат от тези промени в имената, но сега REV е името, свързано с пикапа с удължен пробег – модел, чието представяне отдавна закъснява, след като беше обявен преди две години.

„Бяхме прибързани“

В отговор на журналистически въпрос защо компанията е прекратила проекта си за изцяло електрически пикап, въпреки че все още има пазарен интерес, Тим Кунискис, главен изпълнителен директор на Ram, даде ясно обяснение. Според него купувачите на пикапи все още не са напълно готови за преминаване към изцяло електрическо задвижване.

„Нека бъдем честни – избързахме“, заяви Кунискис, като изтъкна проблеми като недостатъчно развитата зарядна инфраструктура, дългото време за зареждане, негативното влияние на студеното време върху пробега и ограниченията при теглене. Той обаче е убеден, че бъдещето принадлежи на електрическите пикапи.

Пробег от над 1100 км и мощност 650 к.с.

Кунискис смята, че най-доброто решение в момента е пикап с удължен пробег като новия Ram 1500 Ramcharger. Той го описва като мост към пълното преминаване към електрическо задвижване. „Този автомобил предлага всички предимства на електромобила – мигновен въртящ момент и плавно движение – но без нито един от недостатъците“, обясни той. Моделът разполага с 650 к.с., комбиниран пробег от близо 1110 км и капацитет на теглене от 6350 кг, като същевременно производствените му разходи са по-ниски от тези на изцяло електрически вариант.

Според Кунискис, подобен автомобил ще ускори навлизането на електрическото задвижване сред потребителите, вместо да им бъде налагано насила. Без да споменава директно Ford, той отбеляза, че и друг производител е обявил тази седмица, че предприема същата стъпка с версия на своя F-150 Lightning с удължен пробег, която ще замени изцяло електрическия модел.

Възможно ли е възраждането на името Ramcharger за нов SUV?

Освен пикапа, Ram може да представи и голям триредов SUV модел още през 2026 г. Това съвпада с плановете за премиерата на Jeep Grand Wagoneer модел 2026 г., който също ще използва технология за удължаване на пробега. От Jeep все още не разкриват какъв ще бъде пробегът само на ток, но потвърдиха, че системата ще включва 3,6-литров V6 двигател Pentastar, който захранва 130-киловатов бордови генератор, свързан с батерия с капацитет 92 кВтч.

Платформата STLA Large като обща основа

В основата на Grand Wagoneer модел 2026 г. ще бъде новата платформа на Stellantis, наречена STLA Large. Напълно логично е тя да бъде използвана и за бъдещия SUV на Ram, както и за пикапа Ramcharger. Това означава, че и трите модела ще споделят една и съща технология за задвижване с удължен пробег, базирана на V6 двигател.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации