Електрическото Porsche Cayenne: Цени, характеристики и пробег

Porsche вече приема поръчки за изцяло новото Cayenne Electric, което ще се продава успоредно със съществуващите бензинови и плъгин хибридни модели.

Използвайки нова платформа, Cayenne Electric предлага усъвършенствани функции, ултрабързо зареждане с мощност 400 кВт и пробег до 641 км.

Първоначално, изцяло електрическата гама на Cayenne ще включва два модела: Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric, като и двата са със задвижване на всички колела.

Мощност и динамика

Cayenne Turbo ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и достига максимална скорост от 261 км/ч, благодарение на мощност от 1 156 к.с. и въртящ момент от 1 500 Нм.

Базовият модел Cayenne разполага с 408 к.с. при нормална работа и 442 к.с. и 835 Нм въртящ момент при активиран Launch Control. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч.

И двата модела използват една и съща батерия с капацитет 113 кВтч. Пробегът по цикъла WLTP достига до 641 км за Cayenne Electric и до 623 км за версията Turbo. Зареждането от 10% до 80% отнема само 16 минути, а за 10 минути може да се добави пробег от 325 км при използване на система за зареждане с мощност 400 кВт.

Cayenne Electric предлага и водещи показатели за възстановяване на енергия, достигайки нива от Формула Е с до 600 кВт мощност, генерирана при спиране. От Porsche твърдят, че в ежедневието около 97% от всички спирачни операции могат да се извършват само от електрическите двигатели, като механичните спирачки рядко се налага да се намесват.

Оливер Блуме, председател на Изпълнителния съвет на Porsche AG, заяви, че Cayenne Electric демонстрира производителност в съвсем ново измерение, с иновативни технологии, разработени в моторните спортове. Той добави, че моделът поставя нови стандарти в SUV сегмента както по отношение на характеристиките на шофиране, така и при зареждането. Според него изключителната електрическа производителност се съчетава с практичност в ежедневието, а отличният комфорт при дълги пътувания е комбиниран с безкомпромисни възможности извън пътя.

Окачване и технологии

Адаптивното въздушно окачване с Porsche Active Suspension Management (PASM) е стандартно и за двата модела, а като опция се предлага и завиваща задна ос, която завърта задните колела с до пет градуса. В допълнение, за първи път за флагманския модел се предлага и системата Porsche Active Ride. Това активно окачване почти напълно компенсира накланянията на каросерията и осигурява изключителна стабилност, динамика и комфорт.

Cayenne Electric е и първият модел на Porsche, който опционално поддържа индуктивно зареждане – система, която зарежда с мощност до 11 кВт. За безжичното зареждане е необходимо единствено водачът да паркира над специална подова плоча, след което процесът на зареждане стартира автоматично.

Размери, практичност и цени

Новият SUV е дълъг 4 985 мм, широк 1 980 мм и висок 1 674 мм. Междуосието е с 13 см по-дълго от това на съществуващия модел, което означава повече място за краката на задните пътници. Обемът на багажника варира от 781 до 1 588 литра, към които се добавя и преден багажник с обем 90 литра. Cayenne Electric има и капацитет на теглене до 3,5 тона.

Новото оформление на интериора въвежда извит OLED сензорен дисплей за инфоразвлекателната система на автомобила.

Цените започват от 83 200 британски лири за Cayenne Electric и 130 900 британски лири за Cayenne Turbo Electric.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации