Последната разработка на Volvo в сферата на автомобилната безопасност използва специално създаден шрифт за инфоразвлекателната система, за да подобри четливостта и да намали разсейването на водача.
Добрият шрифт е повече от обикновен текст
Ако не сте експерт по графичен дизайн, вероятно никога не сте се замисляли как точно възприемате даден шрифт. Истината обаче е, че изборът на правилния шрифт има по-голямо значение, отколкото изглежда. Отличителната типография може да бъде абсолютно решаваща за изграждането на имиджа и атмосферата на една марка.
Например, базираната в Ню Йорк марка за скейтборд облекло Supreme е изградила своята империя отчасти благодарение на една проста дума, изписана с изчистения и удебелен шрифт Helvetica. Думата „Supreme“ в това лого се е превърнала в определяща част от уличната мода за цяло поколение нейни почитатели. Правилният шрифт не просто предава думи, а комуникира цялостната идентичност на марката. Това е и причината Coca-Cola да не е променяла емблематичното си лого от години.
Шведският производител Volvo, който е еталон за автомобилна безопасност, обаче извежда този феномен на съвсем ново ниво. Компанията е разработила свой собствен шрифт, наречен Volvo Centum, чиято цел не е просто да изглежда добре, а да допринесе за безопасността на пътя.
Представяме ви Volvo Centum
В сътрудничество с лондонското студио за дизайн на шрифтове Dalton Maag (създало шрифтове за BBC, Korean Air и Netflix), Volvo създаде нова типография, която ще дебютира в предстоящия модел EX60 в началото на 2026 г.
Този специален шрифт е проектиран да се появява на множеството екрани в автомобилите на Volvo, включително на приборното табло, инфоразвлекателната система и навигационните дисплеи. Това, което го отличава от други известни шрифтове като Comic Sans, Calibri или Times New Roman, е, че дизайнерите са изработили прецизно всеки един символ, така че да бъде незабавно четлив с един поглед, независимо дали шофирате през деня или по слабо осветени пътища през нощта.
Ще промени ли един шрифт из основи шофирането? Вероятно не. Този ход обаче показва, че Volvo продължава да бъде обсебена от идеята за безопасността, дори по начини, които изглеждат незабележими или необичайни. В свят, в който автомобилите са буквално смартфони на колела с огромни сензорни екрани, заместващи физическите бутони, всяко решение, което помага на водачите да обработват информацията по-бързо и да държат очите си на пътя, заслужава внимание.
Последвайте ни в Google News