Стерлинг Андерсън, бивш директор в Tesla и съосновател на Aurora, е смятан за потенциален бъдещ ръководител на GM, ако успее да постигне целите на компанията в сферата на софтуера и електрическите автомобили.
General Motors гледа към бъдещето и планира следващите си ходове. Сред най-големите цели на компанията са иновациите в софтуера, рентабилността на електрическите автомобили и автономността. За да превърне тези амбиции в реалност, концернът привлече Стерлинг Андерсън – бивш изпълнителен директор на Tesla и съосновател на Aurora със солиден опит точно в тези сфери.
Ако той успее да изведе GM до успех в поставените цели, е напълно възможно да се превърне в следващия главен изпълнителен директор на цялата компания.
Андерсън официално се присъедини към екипа през юни 2025 г., като според източници, запознати с въпроса, го е направил с амбицията да оглави компанията. Информацията е на Bloomberg, които също така са получили официален коментар от GM, в който се посочва, че към момента няма изготвен план за наследник на поста.
Самият Андерсън също отказа да коментира спекулациите, като заяви, че е изцяло фокусиран върху настоящите си отговорности и има достатъчно работа.
Спекулации за наследник в GM
Настоящият главен изпълнителен директор на GM, Мери Бара, скоро навършва 64 години, но няма намерение да се оттегля. Президентът на GM Марк Ройс, на 62 години, също е сред потенциалните кандидати, което подчертава, че евентуалното издигане на Андерсън, ако изобщо се случи, вероятно ще бъде след години.
Въпреки това кандидатурата на Андерсън би била напълно логична, ако той наистина успее да помогне на GM да постигне рентабилност при електрическите автомобили, като същевременно изведе софтуера и автономните технологии далеч пред сегашното им ниво.
Андерсън е на 42 години и преди да се присъедини към GM е бил главен продуктов директор в Aurora Innovation. Там той помага за пренасочването на компанията от автономни таксита към напълно самоуправляващи се товарни камиони, които вече оперират в Тексас. Преди това той ръководи разработката на Tesla Model X и играе основна роля в ранните етапи на системата Autopilot.
От Tesla до товарни камиони
В крайна сметка той напуска Tesla след несъгласия относно начина, по който системата Autopilot се разработва и внедрява – технология, която оттогава привлече вниманието на федералните регулатори по безопасност. Досега стратегията му в GM е първо да слуша и след това да прави промени.
Според неговите думи, човек не може да си позволи да „счупи“ една компания с надеждата да сглоби парчетата отново. Той обясни, че намерението му е първо да разбере как работи системата и след това да започне да прави прецизни промени там, където е необходимо. Това е бил неговият подход.
Очаква се с времето да настъпят няколко промени, включително повече софтуерни абонаменти, разширяване на автономни системи от типа на SuperCruise в градска среда и промени във веригите за доставки и материалите за електрически автомобили. Ако тези промени доведат до успех, той може да се окаже следващият човек начело на един от най-големите автомобилни производители в САЩ.
Последвайте ни в Google News