Ford Escape
В продължение на години компактният кросоувър Escape беше най-продаваният модел на Ford, ако изключим пикапите, но така и не успя да достигне култовия статус на Bronco, Explorer или Mustang. Въпреки това дилърите продаваха стотици хиляди бройки всяка година в най-големия и конкурентен пазарен сегмент. Escape Hybrid беше първият подобен модел, произведен от американски автомобилен производител, и се радваше на агресивна рекламна кампания. Ford, в сътрудничество с Mazda, представи Escape през 2000 г. като пряк конкурент на Toyota RAV4 и Honda CR-V. Още през първата си пълна година на пазара продажбите му достигнаха малко над 164 000. В периода между 2014 и 2017 г. обемът надхвърли 300 000 бройки, като пикът беше достигнат през 2017 г. с 308 296 продадени автомобила.
Volvo S90
В началото на 2025 г. Volvo спря продажбите в САЩ на големия седан S90, който се произвеждаше в Китай. Решението дойде на фона на ескалиращата търговска война между САЩ и Китай. През 2024 г. продажбите на S90 в САЩ възлизаха на едва 1 364 броя. Спирането на големия седан S90 последва прекратяването на по-малкия S60 през 2024 г.
Audi A4
Като още един знак за слабостта на пазара на леки автомобили, модел 2025 г. се оказа последен за компактния A4 в САЩ. Моделът се предлагаше в две версии: седан и комби Allroad. Мястото на A4 беше заето от обновения A5. Компактният седан се появи на американския пазар през 1996 г. и присъстваше на него в продължение на почти три десетилетия.
Subaru Legacy
Седанът Legacy беше първият модел, който Subaru започна да произвежда в завода си в Индиана през 1989 г., а по-късно добавената комби версия постави основите на кросоувъра Outback. Производството на седана Legacy приключи през септември 2025 г. През годините заводът е произвел 1 056 056 седана и 342 938 комбита от модела Legacy. Когато през април 2024 г. обяви спирането на модела, Subaru посочи като причина промяната в предпочитанията на американските потребители от леки автомобили към кросоувъри и SUV. През 2024 г. продажбите на Legacy в САЩ достигнаха 19 591 броя, което представлява спад от 23 процента.
Porsche 718 Boxster и Cayman
Производството на 718 Boxster приключи през октомври, но името на модела ще се завърне. Първоначално Porsche планираше следващото поколение 718 Boxster да бъде представено единствено като електрически автомобил. Въпреки това, като част от преразгледана продуктова стратегия, обявена през септември, компанията вече планира да предложи и опция с двигател с вътрешно горене при по-високите нива на оборудване.
Производството на 718 Cayman също беше спряно през октомври, но и този модел ще се завърне. Подобно на Boxster, Porsche първоначално планираше 718 Cayman да бъде прероден като изцяло електрически автомобил. След преразглеждане на стратегията си през септември обаче, автомобилният производител възнамерява да предложи и двигател с вътрешно горене за най-мощните версии на следващото поколение 718 Cayman.
Polestar 2
Първият масов модел на Polestar беше премахнат от гамата на компанията за САЩ с модел 2025 г. Polestar 2 се произвеждаше в Китай, което означаваше, че моделът беше изправен пред сериозни вносни мита, както и пред намаляване на федералните стимули за покупка на електрически автомобили.
Последвайте ни в Google News