Най-добрите „меки“ хибриди за 2024 г.

Ако търсите хибриден автомобил с цел драстично да подобрите разхода на гориво и динамиката, вероятно е по-добре да се насочите към „самозареждащ“ се или plug-in хибрид. Ключът към разбирането на „меките“ хибриди (mild-hybrid) е в самото им име – ефективността им е по-умерена.

Един „мек“ хибриден автомобил (MHEV) не предлага възможност за движение само на електричество, въпреки че вече има модели, които могат да го правят за много кратки периоди. Вместо това технологията цели да осигури по-усъвършенствана старт-стоп система, която изключва двигателя по-рано и го рестартира по-плавно. Същевременно тя възстановява енергия при спиране в допълнителна батерия, за да осигури почти незабележим тласък на въртящия момент към двигателя с вътрешно горене.

С други думи, „меките“ хибриди са по-лека версия на „самозареждащите“ се хибриди. Тази технология обаче е значително по-евтина от всеки друг тип хибридно задвижване. Толкова, че вече се превръща в стандарт и почти всеки тип автомобил се предлага в такава форма. Ето защо съставихме списък с най-добрите примери на пазара.

Най-добрите „меки“ хибриди за 2024 г.

BMW Серия 3 (M340i)

Макар че „мекият“ хибриден аспект на BMW M340i може да изглежда маловажен, ако добавянето на 48-волтова система е това, което е необходимо, за да се запази в производство 3,0-литровият редови шестцилиндров двигател с два турбокомпресора, то ние го подкрепяме напълно. Моделът предлага впечатляващите 369 к.с. и макар да не е еталон за пълно въвличане на водача в процеса на управление, системата за задвижване на четирите колела xDrive и опцията за комби версия Touring го превръщат в превъзходен универсален автомобил за всякакви условия. Цените започват от около 130 000 лв.

Range Rover Sport

Можете да намерите много добри модели на Range Rover с „мек“ хибриден двигател, включително по-малкия Evoque и флагмана на марката, но нашите предпочитания са насочени към последния Range Rover Sport. Той съчетава почти целия лукс и офроуд възможности на по-големия си събрат с добавена динамика на пътя, което го прави изключително завършен автомобил. Три от четирите конвенционални двигателя разполагат с MHEV асистенция. Цените стартират от 187 500 лв.

Ford Puma

Бихме включили Ford Fiesta в този списък, но Ford спря продажбите му в средата на 2023 г. без планове за наследник, така че неговото място заема Puma. Базиран на същото шаси, този компактен SUV все още е забавен за шофиране и разполага с отлични „меки“ хибридни двигатели. Макар и да не е толкова контролиран в завоите, той компенсира с практични решения като багажното отделение Megabox. Цените започват от около 56 000 лв.

Mercedes-Benz E-Class (E220d Estate)

Дизеловият двигател все още е най-добрият избор за дълги разстояния, а технологията „мек“ хибрид (mild-hybrid) го прави още по-икономичен. Почти всеки стандартен модел на Mercedes вече се предлага с такава система, но този E-Class комби се отличава с огромна практичност, върховен комфорт и уверено излъчване. Комбинацията от дизелов въртящ момент и икономичност, подпомогната от системата EQ Boost с мощност 19 к.с., е изключително сполучлива. Въпреки че интериорът на места може да се усети леко претруфен, автомобилът предлага луксозно усещане и огромен товарен обем. Цените започват от 50 775 паунда.

Suzuki Swift Sport

Като приятна промяна след по-големите модели, Suzuki Swift Sport също е забележителен пример за ефективното използване на „мека“ хибридна технология. Макар да не е най-мощният в своя клас със своите 127 к.с., той компенсира с тегло малко над един тон. Това му придава съотношение мощност-удоволствие, което далеч надхвърля скромните му параметри. При внимателно шофиране може да постигне разход от около 4.7 л/100 км. Цените на модела започват от 23 070 паунда.

Audi Q7

Audi Q7 е отличен голям SUV, който се справя с почти всяка задача. Цялата стандартна гама двигатели вече разполага с 48-волтова „мека“ хибридна система, като се предлагат и няколко плъгин хибридни версии. За съжаление, спортният SQ7 се отказа от MHEV технологията при преминаването си от дизелов към бензинов двигател. Автомобилът се усеща изключително солиден, просторен е и е изработен качествено, макар за някои дизайнът му да е леко скучен. Цените започват от 58 685 паунда.

Land Rover Defender

Модерният Land Rover Defender се определя от отличителния си стил, способностите си да достига до всяка точка и впечатляващата степен на персонализация. Това го превръща в автомобил, който е добре приет навсякъде. Той не е евтин, нито вече е чисто утилитарен, но компенсира с уверено пътно поведение и „меки“ хибридни двигатели, които се борят с неговата ръбеста и неаеродинамична форма. Цените стартират от 60 705 паунда.

Ford Transit Custom

Макар да е ван, Ford Transit Custom заслужава място в списъка. Ford беше първият производител на ванове, който прие идеята за „мека“ хибридна технология до такава степен, че всяка версия на Transit Custom вече се предлага стандартно с MHEV двигател. Това превръща модела в изключително добър избор в сегмента на средноголемите ванове. Единственият му недостатък е, че най-вероятно няма да се побере в стандартен гараж.

Kia Sportage

Kia Sportage не е особено вълнуващ автомобил, но предлага по нещо за всеки. Може да бъде закупен като „мек“ хибрид, стандартен хибрид, плъгин хибрид или базов вариант без никаква хибридна помощ. Независимо от нивото на електрическо подпомагане, това е практичен семеен SUV, който се справя добре с повечето задачи и предлага отлично съотношение цена-качество. Цените започват от 32 700 паунда.

Nissan Qashqai

Това е третото поколение на автомобила, който постави началото на целия сегмент на кросоувърите. Nissan Qashqai е просторен, практичен и изненадващо приятен за шофиране. И двата 1.3-литрови бензинови двигателя разполагат с „мека“ хибридна система. Цените му започват от 26 405 паунда.

„Меки“ хибриди, които е по-добре да се избягват

В по-голямата си част технологията работи безпроблемно, но Fiat все още не е усъвършенствал своите системи. Ако има избор, е препоръчително да се избягват MHEV вариантите на техните модели, особено Tipo. Междувременно Alfa Romeo Tonale има много други предимства, но „мекият“ хибриден двигател е объркващ. Необичайно за такъв тип система, той може да задвижва автомобила само на ток за много кратки моменти. През останалото време обаче усещането е, че бензиновият и електрическият компонент под капака са в постоянен конфликт.

Какво всъщност е „мек“ хибрид?

„Мекият“ хибрид (MHEV) не трябва да се бърка с пълен самозареждащ се хибрид или с плъгин хибрид, тъй като обикновено не е проектиран да се движи само на електричество. За разлика от плъгин хибридната технология, която цели да осигури по-голям пробег на ток, „мекият“ хибрид се фокусира върху повишаване на ефективността на конвенционалния двигател. За целта той обикновено се състои от усъвършенстван стартер-генератор, който заменя традиционния алтернатор, и малка допълнителна батерия.

Стартер-генераторът позволява на старт-стоп системата да работи в по-широк диапазон – например да изключва двигателя, докато автомобилът се движи по инерция към спиране, вместо да чака пълното му спиране. Системата също така позволява по-ефективно генериране на енергия при спиране. Благодарение на това тя може да осигури малко допълнителен въртящ момент на двигателя, използвайки съхранената в батерията енергия. Всичко това води до минимално повишаване на ефективността в сравнение с пълния хибрид, но до по-осезаемо по-плавно шофиране.

Здравейте, извърших анализ на предоставения вход съгласно „Протокол за Валидация на Входа“.

Установих, че подадената информация не представлява същински текст на статия, а е фрагмент от HTML код, съдържащ единствено списък с линкове към изображения.

Моята основна роля е да адаптирам и превеждам пълнотекстови статии. За да изпълня задачата си, моля, предоставете ми съдържанието на самата статия.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации