Най-добрият начин да опознаеш един нов автомобил в детайли е като го използваш всеки ден. Точно това правим ние с нашата тестова флотилия. През последните 12 месеца екипът ни подложи на изпитание голямо разнообразие от автомобили, а тук сме събрали най-добрите от тях за 2025 г.
Някои от колите ни придружиха по време на ваканции, за да видим как се справят със семейство и багажник, пълен догоре. Други просто изпълняваха ежедневните си задължения като транспорт до училище. Именно този реален опит разкрива един автомобил в пълния му блясък или пък показва дребни недостатъци и дразнещи особености, с които потенциалният купувач би трябвало да живее.
Така че, независимо дали търсите електрически автомобил, SUV или многофункционален модел (MPV), прочетете нататък, за да добиете представа какво е да притежавате някои от нашите фаворити.
Volkswagen ID. Buzz LWB
„Това кемпер ли е?“ – това е въпросът, който хората задават най-често, когато шофирате Volkswagen ID. Buzz. А хората определено обичат да ви разпитват за този автомобил. Отговорът беше „не“, но това по никакъв начин не помрачи времето ми с огромния MPV на VW. Моделът наистина разкри пълния си потенциал по време на почивки и къмпинг пътувания.
Като човек, който се придържа към политиката за опаковане на багаж „ако се събира, по-добре го вземи“, багажникът от 1 340 литра на версията с дълга база при сгънати седалки на третия ред беше като отворена покана. Удивително е колко много неща могат да се поберат вътре и дори аз не успях да се доближа до пълния му капацитет. Освен това, това е първокласен автомобил за дълги разстояния, с висока и удобна позиция на шофиране и плавно возене на добри настилки.
Зареждането би било притеснение за купувачите, които обмислят ID. Buzz за подобна употреба, но ние успяхме да изминем около 400 км с напълно натоварения ван. Това означава, че повечето места в страната са достижими само с едно спиране за зареждане.
В крайна сметка ID. Buzz е фантастично многофункционално превозно средство. А и кой се нуждае от кемпер, когато може да превози цялото къмпинг оборудване в багажника?
Audi A3
Предпочитам да не се набивам на очи и да оставя нашите отлични автори, фотографи и уеб екип да бъдат под светлината на прожекторите. Това обаче се оказа по-трудно от очакваното, когато през пролетта получих яркожълто Audi A3 Sportback. „Монти“, както го кръстихме заради крещящия цвят Python Yellow, определено се открояваше и никога не го губех на паркинга на супермаркета.
Цветът наистина подхождаше на спортния вид на автомобила. Бях впечатлен и от технологиите на борда, които предлагаха отличен баланс между сензорни контроли и физически бутони, както и от превъзходната озвучителна система Sonos. Не толкова добър беше леко клаустрофобичният черен интериор – панорамен покрив би бил идеално допълнение, за да внесе повече светлина в купето.
Ineos Grenadier
Изборът на моя фаворит от продължителните тестове беше лесен, защото карах само един автомобил за повече от месец. Ineos Grenadier предизвиква противоречиви мнения, особено по отношение на връзката между волана и предния мост, затова искахме да видим как се представя като автомобил за всекидневна употреба.
Макар огромният радиус на завой да беше разочароващ, прекараното време зад волана ми позволи да свикна с бавната кормилна рейка. Наистина ми допадна фактът, че Grenadier е автомобил, в чието управление трябва да вложиш усилие. Това със сигурност не развали дългите пътувания, които предприех до Шотландия, Кент и Уелс.
Последното пътуване разкри две от силните страни на Grenadier. Първата бяха неговите неудържими офроуд възможности. Маршрутът Strata Florida е един от най-предизвикателните във Великобритания, но Ineos се справи с него с лекота. Дори не се наложи да използвам тройния блокаж на диференциалите, за да се справя със стръмни склонове и наклони, а гумите за всякакъв терен осигуряваха отлично сцепление. Пътуването беше изключително приятно, а интериорът, наподобяващ пилотска кабина, и силното отопление на седалките предлагаха прилично ниво на комфорт.
А другата силна страна на Grenadier? Макар на пътя да не е Range Rover, той беше далеч по-комфортен, отколкото очаквах, а дизеловият двигател на BMW осигуряваше динамика без усилие. Grenadier определено ме спечели.
Cupra Terramar
Най-забавното преживяване с тестови автомобил тази година беше фотосесията с внуците ми Зак (5) и Хоуп (3). Заменихме улиците на Готъм с тези на Кройдън, след като кръстихме нашия Cupra Terramar „Батмобила“. Причината бяха големите светлини под вратите, които прожектират логото на Cupra като силует на прилеп. Да не говорим за стремителния сив екстериор и наситено червената светлинна лента в интериора. Автомобилът определено изглежда страхотно и грабна въображението им.
По отношение на стила, мисля, че Terramar е стъпка напред в сравнение със своите събратя от Volkswagen и Skoda. Все още се наслаждавам на динамиката на бензиновия двигател, както и на комфорта и практичността на един SUV, който наистина се усеща като част от семейството. Би било несправедливо обаче да не спомена и Volvo EC40, което карах през първата половина на 2025 г. Това беше безспорно най-добрият електрически автомобил, който съм управлявал, от гледна точка на нуждите на моето семейство.
Volkswagen ID.7
Съществува ли все още притеснението за пробега? След опит с четири големи електрически SUV автомобила, които трудно достигаха 320 км, се появи Volkswagen ID.7 Tourer. С голямата си батерия от 86 кВтч, по-аеродинамична каросерия и новото поколение електромотор APP550 на VW, който обещава по-висока ефективност, големите разстояния изглеждаха напълно постижими.
Първият тест на дълъг път беше семейно пътуване до Блакпул в средата на март. В началото бордовият компютър на Volkswagen прогнозира пробег от 502 км. Въпреки натоварения трафик на места, ID.7 демонстрира своите възможности за комфортно пътуване – меко возене, тиха кабина и полезен адаптивен круиз контрол.
Практичният VW измина разстоянието от 352 км с впечатляваща ефективност от около 16,8 кВтч/100 км, като в батерията останаха почти 30% заряд. Това не беше единичен случай – резултатите се повториха и при по-дълго пътуване до друга крайбрежна дестинация в Северен Уелс.
Най-доброто постижение на ID.7 беше пътуването обратно от завода на Nissan в Съндърланд: 413 км със средна скорост от 106 км/ч, като в края останаха 50 км пробег. С по-внимателно натискане на педала на газта, пробег от 480 км с едно зареждане изглеждаше напълно възможен.
Opel Grandland
Първата голяма стъпка към притежанието на електрически автомобил може да бъде плашеща. Въпреки че през последните няколко години имах опит с електромобили за по-кратки периоди, през март направих този скок, когато получих ключовете на нашия тестови Opel Grandland Electric.
Първите няколко седмици бяха скъпи заради зависимостта от обществени зарядни станции, но скоро беше инсталирана домашна зарядна станция. Това драстично намали разходите и направи Grandland изключително икономичен за експлоатация. Батерията с капацитет 72 кВтч осигуряваше реален пробег от около 420 км, което беше достатъчно за повечето по-дълги пътувания.
Dacia Duster
Животът с Dacia Duster беше поредица от епизоди, в които автомобилът надминаваше очакванията, но един от тях се откроява. Изкарвайки колата далеч извън зоната ѝ на комфорт, я използвахме за пътуване до приятели в Нортъмбърланд.
Хибриден компактен SUV, фокусиран върху градската икономичност, не е идеалният избор за пътуване от над 1000 км в двете посоки. Но както показва снимката, всички бяха изключително доволни при пристигането. Това беше най-дългото пътуване, предприемано някога с Duster, но от самото начало знаците бяха положителни.
MINI JCW
Возията на автомобила е изключително твърда, а двигателят, макар и напълно способен, не е от най-вълнуващите. Той се чувстваше много по-добре на пистата Кърбъроу. Радвам се, че посетих пистата в началото на шестмесечния си период зад волана на буйния малък „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) на MINI, за да мога по-лесно да простя недостатъците му през следващите месеци.
Renault 5
По време на обиколката на завода ElectriCity на Renault бях очарован от почти всичко, което видях, включително факта, че оригиналното Renault 5 е произвеждано в същото съоръжение. Пътуването от 420 км обратно до вкъщи беше перфектната възможност да опозная малкия хечбек.
Не бях карал прероденото Renault 5 преди, но веднага бях впечатлен колко изтънчен и зрял се усеща електрическият супермини на магистрала и колко забавен е за шофиране по криволичещ второстепенен път.
Великолепният цвят Pop Yellow! привличаше много възхитени погледи от другите участници в движението, а акцентите в същия ярък нюанс в интериора и върху отличните седалки, вдъхновени от R5 Turbo, бяха страхотно допълнение. Renault 5 надмина всички мои очаквания.
BMW 530e
Спорът „електромобил срещу плъгин хибрид“ ще продължи и след 2026 г., но тази година имах възможност да защитя тезата, че плъгин хибридите са достойна и необходима стъпка към желаното бъдеще с нулеви емисии.
Тази гледна точка излезе на преден план, когато през януари получих BMW 530e Touring. Не бях сигурен какъв ще бъде животът с плъгин хибрид, но в рамките на няколко седмици бях убеден. Серия 5, със своя надежден пробег от над 95 км само на ток, предлагаше много повече от просто олекотено електрическо изживяване.
Можех да покривам почти всичките си пътувания без да използвам бензин, като разчитах на двигателя с вътрешно горене само при по-дълги разстояния. По това време постигах среден разход от 3,5 л/100 км, но за шест месеца и 11 263 км той се подобри до 3,0 л/100 км. Спестих цяло състояние от гориво – и то без грам притеснение за пробега.
Honda e:Ny1
Времето ми с Honda e:Ny1 може да се опише най-добре като връзка на любов и омраза. Имаше елементи, които наистина харесвах в първия електрически SUV на Honda, като огромния сензорен екран с много полезни функции, но той несъмнено страдаше от сериозен недостатък: ефективността.
През шестте зимни месеца с e:Ny1 редовно се борех да постигна разход, по-добър от 31 кВтч/100 км, което означаваше, че пробегът беше ограничен до около 160 км. Това не е добър показател за модерен електромобил с батерия над 60 кВтч.
Но с настъпването на по-топлите пролетни условия, e:Ny1 започна да се представя по-добре. Изведнъж получавах стойности за пробег и ефективност, които правят един електромобил много по-привлекателен. Знам, че електромобилите винаги се представят по-добре в меко време, но никога не съм виждал толкова драстична промяна.
Range Rover Sport
Range Rover Sport беше перфектен за лятното пътуване на семейството до френското крайбрежие. Изминахме над 1600 км с целия си багаж, кутия на покрива и стойка за велосипеди, така че разходът на гориво от малко под 8 л/100 км беше разумен, имайки предвид, че това е високопроизводителен плъгин хибрид, способен да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди.
Cupra Tavascan
Когато получих ключовете за Cupra Tavascan, веднага бях запленен от стилния му външен вид.
Cupra Tavascan
След седем месеца съвместен живот обаче стана ясно, че този SUV-купе модел предлага много повече от стилния си външен вид.
Той се оказа практичен, като скосената линия на покрива не се отразяваше на обема на багажника. Пространството безпроблемно побираше най-различни товари – от стари килими до обемни битови отпадъци.
Въпреки някои дразнещи особености и странното „меко“ усещане при спиране, накрая със съпруга ми с тъга върнахме ключовете. Като цяло преживяването зад волана беше приятно, а седалките на Cupra се оказаха изключително удобни.
Polestar 4
Не всеки ден човек има възможност да наблюдава развитието на международна автомобилна марка в реално време, но точно това се случи с Polestar. Наслаждавах се на всяка минута с „моя“ Polestar 4, но бях развълнуван и от възможността да видя предварително новия Polestar 5 и да се уверя в напредъка на компанията.
И не останах разочарован. Polestar 5 не само предлага отлично усещане зад волана, но и демонстрира ясна линия на подобрение спрямо предишните модели, включително и тестовия 4. Не става въпрос само за обективни подобрения, а и за еволюцията на марката и това, което тя може да предложи на клиентите.
За човек без деца или кучета, възможността да прекара дълго време с един автомобил разкрива не само дали задните седалки са полезни, или багажникът е практичен. Тя позволява да се вникне в същността на марката и да се открие какво наистина я отличава от конкурентите. Понякога това не води до съществени изводи, но времето, прекарано с Polestar 4, и възможността да го видя в контекста на бъдещите модели, показаха защо Polestar е производител, на когото си заслужава да се обърне внимание.
Peugeot 5008
Първият голям тест за автомобилите от нашия тестов парк е същият, както ако човек харчи собствените си пари: справя ли се колата със задачата и отговаря ли на очакванията? Peugeot 5008 бързо беше оценен и по двата показателя по време на заснемането на сравнителен тест за списанието.
Снимките се проведоха близо до Ламборн, на няколко часа път от базата ми в Есекс – локация, която предполагаше шофиране по магистрали и по някои динамични второкласни пътища. 5008 се оказа достатъчно мощен, а благодарение на хибридното задвижване, и достатъчно бърз за голям SUV.
В интериора новият дизайн i-Cockpit създаваше усещане за качество, характерно за по-премиум марки. След като свикнах с различните екрани, системата се оказа доста добра. И така, оправда ли Peugeot очакванията след първия си работен ден? Да, определено, а качеството и пространството бяха приятна изненада. Оттогава той се вписа чудесно в живота ми на фотограф.
Последвайте ни в Google News