Корейският производител планира голям дебют за Европа, а самоличността на новия автомобил изглежда е публична тайна.
Гамата от електрически автомобили на Hyundai Motor Group е впечатляваща. Тя включва награждавани модели като Ioniq 5, големия SUV Ioniq 9, а скоро се очаква и компактният Kia EV3. В Европа и Южна Корея обаче семейството е още по-богато с автомобили като малкия хечбек Hyundai Inster.
Сега тази гама ще се разрасне, буквално. Hyundai обяви, че ще представи своя „най-голям електрически модел досега“ за Европа по време на автомобилното изложение в Брюксел през януари 2026 г.
В официално изявление автомобилният производител потвърди своя ангажимент към преминаването към електрически автомобили. От компанията заявиха, че новият модел ще демонстрира най-съвременна електрическа технология, включително усъвършенствана 800-волтова система за зареждане. Важно е да се отбележи, че не става въпрос за Ioniq 9, тъй като той вече се продава на Стария континент.
Електрическият ван Staria
Въпреки че европейците като цяло не споделят предпочитанията към огромни превозни средства, те харесват ванове. Именно такъв се очаква да бъде новият модел – електрическа версия на Hyundai Staria.
Staria е ван с изключително атрактивен дизайн, който се продава в различни пътнически и товарни конфигурации по целия свят от 2021 г. Неговият елегантен стил, предната LED светлинна лента и модерният дизайнерски език на Hyundai го правят силно разпознаваем по пътищата. Моделът предлага и голяма гъвкавост, тъй като се предлага с бензинови, хибридни, дизелови и LPG двигатели.
Сега към този списък ще се присъедини и изцяло електрическо задвижване. Някои доклади сочат, че Staria EV ще използва четвъртото поколение литиево-йонна NCM батерия на Hyundai с капацитет 84 кВч, каквато се вгражда в най-новите Ioniq 5 и Kia EV6. Според други източници обаче, ванът може да получи по-голяма батерия от 99 кВч.
Пробегът все още не е известен, но се очаква по-малката батерия да осигури около 325 км по цикъла WLTP. По-голямата батерия би предложила значително по-дълъг пробег, подходящ за семейни пътувания или доставки.
Истинското предимство на модела ще бъде 800-волтовата електрическа архитектура. Тя трябва да позволи изключително бързо зареждане на DC станции. Повечето електрически автомобили на тази платформа се зареждат от 10% до 80% за 20 минути или по-малко на достатъчно мощно зарядно устройство.
Засега изглежда малко вероятно Hyundai Staria EV да се предлага на пазара в САЩ. Известно е, че Hyundai и General Motors работят съвместно по електрически ван за американския пазар, но няма гаранции кога и дали този проект ще се осъществи. Междувременно европейските почитатели на ванове скоро ще имат още една интересна електрическа опция.
Последвайте ни в Google News