Той може да достигне мощност от 230 конски сили и пробег до 680 километра. Ще се предлага и с двигатели с различни степени на хибридизация.

Второто поколение на C-5 Aircross ще е налично през октомври. Този модел ще бъде пуснат в продажба с различни видове двигатели, сред които се откроява изцяло електрическата версия. Марката подчертава това, като в допълнение към нулевия етикет предлага пробег, който производителят оценява на 680 километра. Ще се предлагат и хибридни и плъгин хибридни версии, като последната ще има пробег до 100 километра в електрически режим.

Този нов модел е значително по-голям от предишното поколение и навлиза в пазара на SUV C-сегмент. С предишния C-5 той постигна 1,2% пазарен дял.

За да постигне това, той се отличава с модерен дизайн на каросерията с квадратна форма, включващ преден край с известната емблема на Citroën с шеврон, линейни светлини с 20 светодиода всеки и затворени панели за подобрена аеродинамика. Страничният изглед се характеризира с много висока линия на талията и 20-цолови джанти, както и черни пластмасови протектори на арките на колелата и долната част на вратите.
Отзад стилистите са инсталирали линейни задни светлини, които го отличават от останалата конкуренция. Размерите му са 4,65 метра дължина, 1,90 метра ширина и 1,66 метра височина, с междуосие от 2,78 метра, което осигурява по-голямо вътрешно пространство в сравнение с предишната версия, тъй като общото междуосие е увеличено с 15 сантиметра. Това е от полза и за товарния капацитет на багажника, който е 651 литра, с възможност за разширяване до 1668 литра, когато облегалките на задните седалки са сгънати. Освен това има приблизително 75 литра място за съхранение под пода и 40 литра в различни отделения вътре в автомобила. Това увеличение на вътрешното пространство отразява семейно-ориентирания характер на този нов C5 Aircross, тъй като той разполага с изключително просторни задни седалки, които удобно побират трима пътници в пълен размер и могат да се накланят до ъгъл от 33 градуса.

Интериорът е много светъл благодарение на панорамния стъклен покрив. 10-инчовият екран зад волана предоставя информация за работата на двигателя, включително данни като ниво на заряд на батерията и оставащ пробег. Вдясно, в центъра на арматурното табло, друг голям вертикален екран е предназначен за цялата обща информация и функции за забавление. Системата за гласово разпознаване „Hello Citroën“ позволява гласово управление за операции като регулиране на вътрешната температура, стартиране на навигационната система, избор на предварително зададена радиостанция, извършване на телефонно обаждане, проверка на ChatGTP и т.н. Включено е и безжично зарядно за мобилен телефон. Всички интериорни материали са направени от рециклируеми материали.

Най-интересната версия за Citroën е чисто електрическата версия, предлагана с двигатели с мощност 210 или 230 конски сили и пробег между 520 и 680 километра. Водачът ще има три режима: нормален, еко или спортен, въпреки че ако в даден момент е необходима допълнителна мощност, просто натискане на педала на газта може автоматично да промени режима на шофиране. Очаква се десет минути включване в мощно зарядно устройство да възстанови достатъчно енергия на батерията, за да измине 160 км, и да достигне от 20% до 80% от капацитета на батерията за половин час. Що се отнася до цената му, той няма да бъде обявен до това лято, но Тиери Коскас настоя, че „искаме да го позиционираме на конкурентно ценово ниво в сравнение с нашите конкуренти“.

 

 

Източник: La Razón

 

Подобни публикации