Renault и неговото електрическо подразделение Ampere посветиха някои от най-емблематичните си модели R4, R5 и Twingo, на новите си автомобили, задвижвани от батерии. Те се обръщат към носталгията на своите лоялни клиенти, като предлагат атрактивни ретро дизайни със 100% електрически двигатели.
След пускането на пазара на компактния R5, сега е ред на R4, малък SUV, производен на концептуалния автомобил „4EVER“, представен през 2022 г., базиран на същата платформа AmpR Small, която задвижва по-малкия му брат. Renault 4 E-Tech е с дванадесет сантиметра по-дълъг (4,14 метра) и има с осем сантиметра по-дълга колесна база (2,62 метра), което позволява повече вътрешно пространство. Под пода може да се монтират две различни батерии с три или четири модула и 40 или 52 kW/h, съчетани с два двигателя съответно със 120 и 150 к.с.
Оригиналният R4 беше най-големият успех в продажбите на Renault, с над осем милиона продадени бройки между 1961 и 1992 г. По това време това беше революционен автомобил с предно задвижване, торсионно окачване, задна врата и голяма гъвкавост на интериора.
Новият R4 E-Tech е създаден с цел да бъде многофункционален, подходящ за семейства. Под внимателно изработената си каросерия, напомняща на предшественика си, се крие просторна кабина за B сегмента, с 420-литров багажник. Благодарение на модулната конструкция на седалките позволява транспортирането на предмети с дължина над два метра. Дори задната врата се простира до бронята, предлагайки голяма лекота на товарене.
Renault R4
Големите колела с 18-инчови джанти подобряват общите пропорции. А тези, които искат да го експлоатират по черни пътища, могат да изберат пакета „Extended Grip“ с офроуд гуми и повече електронни режими за контрол на сцеплението. Но за нормална употреба R4 E-Tech е комфортен автомобил с предно предаване, с ново многораменно задно окачване и силно абсорбиращи амортисьори на неравен терен. Кабината е доминирана, както в R5 E-Tech, от двоен панорамен цветен екран с богата свързаност и дори изкуствен интелект, въпреки че е запазен сензорен контролен панел. Лостът за скорости (с три позиции) на кормилната колона и бутонът „My Safety Switch“ за деактивиране на най-натрапчивия ADAS са забележителни. От тях, той разполага с богат пакет за безопасност. Дизайнерите на Renault са подчертали напомнянето за оригиналния R4 в детайли като деним или тапицерия с десен тип „петел“ на меките седалки. Или дори в необичайния конвертируем платнен покрив, който ще се предлага като опция.
Задвижван от електрически мотор с 150 к.с. той има четири режима, избираеми чрез бутон на спиците на волана (от Eco до Sport). Разполага и с пера за превключване на предавките, които регулират капацитета за регенерация. Има и педал, който не само допълнително зарежда батерията, но и напълно спира автомобила.
Одобрените пробеги са 308 и 409 км за двете батерии. При смесена употреба и променящи се режими на шофиране, разходът на гориво е около 13 kW/h. Renault вече го предлага в три нива на оборудване (Evolution, Techno и Iconic) и седем цвята, включително двуцветен покрив. Първите доставки до дилърствата са планирани за началото на юли. Очаква се следващата година гамата E-Tech да бъде завършена с пускането на пазара на новия Twingo, позициониран под R5.