Електрическите технологии задават тенденцията за новите модели на корейската марка, а пример за това е обявяването на пазарното пускане на Kia EV4, който според производителя ще има пробег до 630 километра. Една от версиите на модела ще се произвежда в Европа, по-специално в заводите на Kia в Словакия и ще се предлага в два варианта на каросерията: фастбек и хечбек.

Това нарушава тенденцията всички електрически Kia да бъдат SUV-ове. EV4 се предлага в два стила. Единият е по-подобен на купе, другият е по-аеродинамичен и по-гъвкав, но и в двата случая са автомобили, подходящи както за градски, така и за шосейни пътувания. Предлагат се и два капацитета на батерията – 58,3 kWh или 81,4 kWh. По-голямата позволява пробег до 630 км във версията седан. Пробегът на хечбека е 590 км, леко ограничен от аеродинамиката и теглото. И двата обаче са подходящи за пътувания на дълги разстояния. Изграден на платформата 400 V E-GMP, той позволява на EV4 да достигне от 10% до 80% от заряда си за половин час след включване в контакта. Той също така разполага с двупосочно зареждане за захранване на устройства, компютри или кафемашината, дори може да връща енергия в мрежата.

Една от причините за такъв благоприятен пробег е неговата аеродинамика, с коефициент на съпротивление от само 0,23. Това значително подобрява ефективността на автомобила, тъй като по-малкото аеродинамично спиране означава по-малка консумация на енергия. EV4 включва и много усъвършенствани системи, като например системата Digital Key 2.0, която ви позволява да отключвате, стартирате и споделяте автомобила с до 15 устройства, дори Apple Watch. В допълнение, 30-инчовият му екран предлага озвучителната система, способна да превърне кабината в стая за слушане. Този набор от екрани осигурява достъп до приложения като YouTube, Netflix и Disney+. Както всички автомобили от последно поколение, EV4 включва най-новите системи за подпомагане на шофирането, Highway Driving Assist, който представлява интелигентен круиз контрол, поддържан от навигационната система и знае какво предстои, преди водачът да го види. Той включва също предупреждение за умора, камера за мъртва зона и дистанционна помощ при паркиране.

Kia е оптимизирала шасито с предно окачване McPherson и задно многораменно окачване с настроени амортисьори, за да подобри качеството на возене. Геометрията на предното задвижване позволява по-стабилно и прецизно завиване.

Седанът ще се сглобява в Корея, а хечбекът – ексклузивно в Словакия, насочен към европейския пазар. Пристигането му е планирано за последното тримесечие на тази година. С EV4, Kia пуска на пазара още един добре закръглен електрически автомобил, който се отдалечава от SUV формата, за да предложи много атрактивна алтернатива.

 

Подобни публикации