Системата ще позволява бързо зареждане, от 10% до 80% само за пет минути и ще бъде с пробег над 1500 км.
Китайските медии съобщиха за нов патент на Huawei. Според съобщенията, компанията наскоро е подала патентна заявка, в която се описва подробно дизайнът на твърдотелна батерия на основата на сяра с енергийна плътност между 360 и 460 Wh/kg, което е приблизително два до три пъти по-високо от типичните батерии за електрически превозни средства.
Въпреки че Huawei не произвежда превозни средства, тя работи в тясно сътрудничество с автомобилните производители, за да интегрира усъвършенствани патентовани технологии в моделите електрически превозни средства, включително интелигентни системи и, сега потенциално, иновации в батериите.
Като стимулира разработването на твърдотелни батерии, Huawei се присъединява към нарастващия списък от световни автомобилни производители и технологични компании като BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и BYD, които се надпреварват да разработват по-безопасни, по-леки и по-бързо зареждащи се батерии, за да трансформират бъдещето на електрическата мобилност.
Патентната заявка на Huawei разкрива, че батерията им използва метод за легиране на сулфидни електролити с азот (в този случай легирането се състои именно в добавяне на азот), за да се намалят страничните реакции на литиевия интерфейс. Сулфидните електролити са ключов материал, известен с изключителната си проводимост и висока цена, понякога дори надвишаваща тази на златото. Използването им в батерии е силно търсено, тъй като улесняват движението на литиеви йони между катода и анода по време на циклите на зареждане и разреждане. По този начин те играят решаваща роля в производителността на батерията, влияейки върху фактори като енергийна плътност и циклична стабилност. Тези електролити могат да бъдат течни или твърди и именно твърдотелните електролити придобиват все по-голямо значение поради потенциала си да преодоляват ефекта на совалката, наблюдаван в течните електролити.
Компанията пази по-голямата част от технологиите си в тайна, тъй като надпреварата за безопасно масово производство на твърдотелни батерии се засилва. Huawei теоретизира, че технологията на батериите ѝ може да предложи пробег от приблизително 3000 километра и да достигне зареждане от 10% до 80% за по-малко от пет минути, което отбелязва революционен напредък за електрическите превозни средства.
Новината на Huawei предизвика вълнение, но експертите предупреждават, че тези оценки засега са теоретични и практическото им приложение зависи от инфраструктурата за зареждане, която все още не е комерсиално разработена.
Навлизането на Huawei в индустрията не е изненадващо. Компанията има разработки в сектора от самото си създаване, по-специално за мобилни телефони, смарт часовници и лаптопи, но това (доколкото знаем) би било първото ѝ навлизане в сферата на електрическите превозни средства.
Китай наскоро се похвали с господството си в батериите за електрически превозни средства. Докато мегаватовото зареждане напоследък привлече вниманието на медиите, а технологията за твърдотелни батерии се развиват от известно време. Очаква се страната да бъде една от първите, които ще комерсиализират твърдотелни батерии.
Твърдотелните батерии се различават от традиционните литиево-йонни батерии предимно по електролита си. Вместо течен или гел електролит, твърдотелните батерии използват твърд електролит, предлагайки потенциални предимства по отношение на енергийната плътност и безопасността.