След като изминаха 2500 километра с електрически автомобил, те стигнаха до следното заключение: дизелът е ненадминат на магистралата. Изборът на електрически или дизелов автомобил зависи от различни фактори, които екип от журналисти подлага на проверка.
Днес в обществото се води голям дебат относно избора между двигател с вътрешно горене или електрически автомобил. Първият е класическият автомобил, задвижван от бензин или дизел, докато вторият е този, който завладява пазара, защото изисква енергия, а не гориво.
Въпреки това, има много разлики между двете. Същото важи и за техните купувачи. Според едно проучване, собствениците на електрически превозни средства обикновено запазват колите си средно само 3,6 години. От друга страна, собствениците на превозни средства с двигател с вътрешно горене ги използват до 13,6 години.
Какво казват експертите за електрическите автомобили?
За да разберат по-добре разликите между тези видове превозни средства, екип от испански журналисти тества два електрически автомобила между Берлин и Мадрид. Първият беше Tesla Model Y, а вторият – Tesla Model 3 Highland и двата във версия Long Range.
По време на пътуването те изминаха около 2500 километра, спирайки на всеки 200 до 300 километра, за да заредят батериите и да си починат. Едно от предимствата на пътуването с Tesla е, че компанията предлага мрежа от зарядни станции Supercharger, което улесни пътуването.
Експертите обаче уточниха, че ако се съсредоточим върху горивото, от една страна, с вътрешно горене, а от друга, с електричество, изкопаемите горива са по-икономични. Това сравнение се основава на официални данни на Европейския съюз за средните цени на бензина и дизела във всяка страна, през която са пътували.
Следните данни са използвани като ориентир:
- Дизелов автомобил: 5,5 литра на 100 километра.
- Бензинов автомобил: 7 литра на 100 километра.
В края на обиколката обаче те установиха, че цената на зареждането на Tesla е с 53,62 евро повече от цената на зареждане на резервоар с бензин/дизел. В крайна сметка експертите заключиха, че за пътуване с кола дизеловият автомобил все още е ненадминат. Ако обаче живеете в град и предпочитате комфорт, спокойствие и по-ниски емисии, електрическите автомобили са чудесен вариант.
Колко дълго издържа един електрически автомобил?
Ако се съсредоточим върху действителния живот, отговорът се крие в ключовия му движещ елемент: батерията. Техническият съветник на RACE Антонио Ариза обяснява, че „батерията на електрическия автомобил е най-важният му компонент. Всъщност, само този компонент струва повече от 10 000 евро, което представлява голям процент от общата цена на превозното средство.“ Това ни отвежда до живота на електрическите автомобили, където професионалистът пояснява, че „като общо правило и както е посочено от производителите, най-сложните батерии могат да достигнат до 3000 цикъла на презареждане. Това, преведено в изминати километри, означава, че можете да изминете до приблизително 200 000 километра със същата батерия. След този диапазон капацитетът на батерията намалява от 100% до 75%. Това означава, че тя може да продължи да се използва, въпреки че производителността ѝ ще бъде по-ниска.“
Колко струва батерията на електрическата кола?
Настоящите електрически автомобили имат много по-ефективна технология за батерии от първите модели, които се появиха. Автономността на тези превозни средства е по-малко ограничена всеки път благодарение на разработването на мощни батерии.
Не е известно обаче, че батериите в тези превозни средства са особено скъпи. Подмяната на модул може да струва около 3000 евро, а подмяната му – повече от 10 000 евро. Всичко обаче зависи от марката, тъй като някои компании постоянно подменят отделни модули, докато други изискват пълна подмяна на батерията, което може да струва над 20 000 евро. Но не се притеснявайте, повечето марки предлагат много обширни гаранции за този тип превозни средства. Те обикновено покриват разходите за ремонт или подмяна на батерията за период между 8 и 10 години или за стотици километри.
Източник: La Razón