Китайската марка Aito, собственост на технологичния гигант Huawei и автомобилния производител Seres, представи продуктовата си гама за световния пазар по време на автомобилното изложение IAA. Тя включва SUV моделите Aito 5, Aito 7 и Aito 9, като първоначално автомобилите ще бъдат лансирани в Близкия изток.
Предистория от Париж
Още миналата година Aito се опита да направи сериозно впечатление на автомобилното изложение в Париж с нещо специално: моделите Aito 5, Aito 7 и Aito 9 изминаха в конвой разстоянието от Чунцин, Китай, до Париж. Пътуването от около 15 000 километра премина през дванадесет държави и отне на автомобилите 38 дни. Тогава обаче компанията не разкри кога и къде точно планира да стартира продажби извън Китай.
Конкретни планове за Близкия изток
По време на изложението IAA в Мюнхен съвместното предприятие на Huawei и Seres обяви по-конкретни планове. Целта е да се предложи на клиентите изживяване за интелигентна мобилност под формата на „нов лукс“. Първата стъпка ще бъде направена в Близкия изток, където Aito планира да създаде дъщерно дружество в Обединените арабски емирства, за да въведе постепенно цялата си моделна гама. Компанията също така ще изгради локализирана верига за доставки чрез централен склад в Дубай, което ще позволи „впечатляващи срокове за доставка в рамките на седмица и незабавна поддръжка с резервни части“.
Леон Хе, президент на Seres Auto, заяви, че Aito се ангажира да се превърне в „глокална“ марка. Той добави, че на IAA MOBILITY 2025 компанията разкрива своята глобализирана продуктова линия, поставяйки нов стратегически етап в своето разрастване. Според него това пътуване към дефинирането на „нов лукс“ в интелигентната ера е подкрепено от авангардни технологии и забележителен успех в Китай.
Структура и пазарен успех
Марката Aito е основана в края на 2021 г. от Huawei и Seres и сега е част от Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) – алианс, който Huawei формира с различни производители на автомобили. Освен Aito, във вселената на HIMA влизат още Luxeed (с Chery), Stelato (с BAIC), Maextro (с JAC) и Shangje (с SAIC).
Първият модел на Aito беше електрическият SUV M5 EV, представен през септември 2022 г., който обаче не е предназначен за световния пазар, вероятно поради възрастта си. Последва го семейството SUV модели Aito 5, Aito 7 и Aito 9, което сега ще бъде представено в Близкия изток. От компанията заявиха, че искат да предлагат на световния пазар както изцяло електрически автомобили, така и такива с агрегати за удължаване на пробега.
Към края на август 2025 г. Aito вече е продала 770 000 броя от своите четири модела в Китай. Флагманският SUV, Aito 9, който беше пуснат в края на 2023 г., е особено успешен с над 230 000 продадени бройки. Според Aito моделът е най-продаваният автомобил в луксозния сегмент с цена над 500 000 юана.
Aito electric vehicles, electric SUV models, Huawei Seres partnership