Acura ADX 2025: Първи впечатления от пътя

С изцяло новия ADX, Acura вече има сериозен представител в бързо растящия сегмент на субкомпактните кросоувъри в САЩ. Компанията определя сглобявания в Гуанахуато, Мексико, ADX като достъпен премиум SUV, който допълва гамата от по-големите RDX, MDX и електрическия ZDX. Той предоставя на купувачите възможност да преминат от масовите марки към луксозния сегмент на по-достъпна цена.

Предлагат се три нива на оборудване: базово ADX, средно A-Spec и върхово A-Spec Advance. Всички те могат да бъдат поръчани с предно или със задвижване на всички колела. Базовите цени варират от 36 350 до 43 350 долара, включително таксата за доставка от 1350 долара. Задвижването на четирите колела оскъпява автомобила с 2000 долара. Както е обичайно за Acura, опциите са малко, като например премиум боята Urban Gray Pearl за 600 долара, с която е оборудван тестовият автомобил A-Spec Advance от снимките.

Сред конкурентите на модела се нареждат Alfa Romeo Tonale, Audi Q3, BMW X1 и X2, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman и Volvo XC40.

Дизайн и основни разлики

ADX е малък SUV с привлекателен дизайн, както отвън, така и отвътре. Базиран на платформата на Honda HR-V, ADX заменя предницата на Honda с характерната за Acura решетка Diamond Pentagon и широко разположени LED фарове. Ключова промяна е замяната на по-слабия двигател на HR-V с 1,5-литров турбо четирицилиндров агрегат, подобен на този в Acura Integra. Моделът получава също по-спортни настройки на окачването, по-големи гуми и джанти, както и значително по-луксозен интериор.

Луксозен интериор

Интериорът на тестовия ADX A-Spec с пакет Advance определено създава приятна атмосфера. Неочаквано за базов модел, дори и от премиум марка, таблото, вратите и конзолата се отличават с впечатляваща цветова палитра в орхидеено бяло и тъмносиво, допълнена от сини акценти. Използвани са множество меки на допир и подплатени повърхности, както и декоративни елементи в пиано лак и с метален ефект. Амбиентното осветление с избираеми цветове, панорамният покрив, спортните педали и отопляемият кожен волан с плоска долна част допълват усещането за лукс.

Въпреки това, контролите и оформлението на таблото запазват познатия и лесен за употреба дизайн, характерен за други модели на Honda и Acura. От яркото стандартно 10,2-инчово дигитално приборно табло до лесните за достъп и управление физически бутони за двузоновия автоматичен климатик, новият Acura ADX създава усещане за позната среда. Централната конзола разполага със стандартно безжично зарядно за телефон, поставки за чаши и удобни ниши за малки предмети. На нея са разположени и бутони за бърз достъп до функции като избираеми режими на шофиране и електрическата ръчна спирачка.

Един пропуск от страна на продуктовите мениджъри обаче е липсата на дръжка на предната колона или над вратата на пасажера, която би улеснила влизането и излизането на хора с ограничена подвижност.

Инфоразвлекателна система

Централният екран не е нито най-големият, нито най-малкият в луксозния сегмент на малките кросоувъри, но 9-инчовият сензорен дисплей с висока резолюция, заимстван от HR-V, работи отлично в ADX. Системата поддържа безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto, както и Wi-Fi hotspot функционалност.

При ниво на оборудване Advance стандартната аудиосистема с осем високоговорителя е заменена от премиум система Bang & Olufsen с 15 високоговорителя и 16 канала, която предлага потапящ звук и възможност за избор на музикални жанрове.

Както е обичайно за продуктите на други луксозни марки, Acura препоръчва използването на по-скъп 91-октанов бензин за този двигател.

Усещане зад волана

Въпреки че ADX е оборудван с по-широки всесезонни гуми и по-твърди стабилизиращи щанги в сравнение с Honda HR-V, най-малкият модел на Acura е настроен предимно за комфортно ежедневно шофиране. За купувачи, свикнали с динамичната управляемост на конкуренти като BMW X1, Alfa Romeo Tonale или Mini Countryman, ADX не предлага същото ниво на пъргавина. Управлението е прецизно и линейно, но не толкова отзивчиво, колкото при други модели на Acura. Въпреки това, ADX се справя отлично с ежедневните пътувания, стига водачът да не бърза прекалено.

Опционалната система за задвижване на всички колела Intelligent AWD не е същата като по-усъвършенстваната SH-AWD, която се среща при по-скъпите модели на Acura и може да разпределя въртящия момент между лявото и дясното колело. Това е по-опростена система, която работи предимно с предно предаване, освен ако не усети загуба на сцепление, при което може да изпрати до 50% от въртящия момент към задните колела. Това е отлично решение за дъжд и сняг, но не подобрява непременно прецизността при шофиране на сухо.

Стилно пътуване до работа

С ADX, Acura най-накрая предлага модел на атрактивна цена за купувачи, които за първи път навлизат в сегмента на премиум малките кросоувъри. ADX е по-евтин и по-малко ангажиращ за шофиране от европейските си конкуренти, но е солидно предложение със стилен екстериор, луксозен интериор и богато оборудване. Също така си струва да се отбележи, че гаранцията на задвижването от 6 години или 112 000 км е една от най-добрите в индустрията.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации