Aerfal Automotive възражда класическото Porsche 904

Въпреки че са извън финансовите възможности на повечето ентусиасти, пазарът е наситен с модернизирани класики (restomod) на базата на Porsche 911. При такова насищане е неизбежно да се появи компания, която да се насочи към по-специализирана ниша. Именно това прави Даниел Робледо и неговата новосъздадена фирма Aerfal Automotive, избирайки да възроди един изключителен модел – Porsche 904. Това е автомобил със средно разположен двигател, произвеждан през 1963 и 1964 г. за целите на състезателното сертифициране и продаван под името Carrera GTS.

Надеждност, фокус и съвременен подход

Според Робледо целта е да се създаде надежден автомобил, подходящ за ежедневна употреба, като се използват съвременни технологии в производството и материалите, за да се постигне възможно най-доброто аналогово изживяване зад волана. Това е амбициозна задача, като се има предвид, че оригиналният двигател на 904 е бил високооборотен четирицилиндров боксер с четири разпределителни вала – един от най-сложните четирицилиндрови агрегати на XX век.

За осъществяването на проекта Aerfal Automotive си партнира със специалистите от Tuthill Porsche, както и с доказани имена като BBS, Bilstein, Brembo и Michelin. За задвижването компанията е ангажирала един от водещите производители на двигатели във Великобритания, който разработва осемцилиндров агрегат с въздушно охлаждане. Името на партньора ще бъде обявено скоро. Изборът на осемцилиндров двигател не е случаен, тъй като петте състезателни версии Spyder, създадени от Porsche, също са използвали такъв тип задвижване.

Неочакваният обрат

Намирането на оригинално шаси от Porsche 904 за restomod проект би струвало цяло състояние. Последните два такива автомобила, продадени на търг, достигнаха цени от над 2 милиона долара. Освен че е изключително скъпо, подобно начинание би означавало модифициране на един от едва 106-те произведени екземпляра. Дори шасито да е повредено, финансово по-изгодно би било то да се реставрира, вместо да се преработва, а и най-запалените почитатели на Porsche не биха одобрили подобен ход. Поради тези причини компанията Aerfal ще изгражда своите автомобили, използвайки шаси от Porsche 914.

Разбира се, може да се спори, че с различно шаси и специално разработен модерен двигател, Aerfal 904 е по-скоро реплика. Аргументът става още по-силен, като се добавят новият интериор с прибори, изработени от престижен производител на часовници, специален волан от Momo и спортни седалки, разработени от Vitra. Всъщност компанията прилага интересен подход, като модернизира модел 914, за да го превърне визуално и технически в 904.

Основателят на компанията Даниел Робледо обещава интериор с класически дизайн, тапициран с естествено обработена кожа и повърхности, третирани с пчелен восък, което предполага, че усещането ще бъде толкова автентично, колкото и визията. Той се надява да привлече за изработката на приборите компании като Jacob and Co, Patek Philippe или Audemars Piguet, които да създадат и съответстващ хронограф за собственика.

Даниел Робледо сподели, че идеята се е родила след посещение в работилницата на Tuthill във Великобритания. Там той е имал възможност да разгледа отблизо оригинален модел 904. Вдъхновен от проекти като Singer DLS, които обединяват легендарни производители, той си е поставил за цел да последва техния пример, но със собствен почерк. Основният му фокус е върху надеждността и издръжливостта, като всеки елемент е проектиран да бъде дълготраен и лесен за поддръжка.

Финалният щрих от експертите

Както беше споменато, Tuthill ще участва в разработката на Aerfal Automotive 904. По-конкретно, Ричард Тътил ще помага с настройките, свързани с усещането зад волана. Освен че е експерт по Porsche, той е и бивш рали пилот, което го превръща в ключова фигура за успеха на компанията. Неговото участие е сериозна гаранция за качествата на бъдещия автомобил и превръща проекта в един от най-интересните за следене.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации