Alfa Romeo Giulia и Stelvio остават в производство още две години

Удължен жизнен цикъл за моделите с двигатели с вътрешно горене

По време на представянето на обновения Tonale, главният изпълнителен директор Санто Фичили обяви, че Alfa Romeo ще удължи производствения цикъл на Giulia и Stelvio с двигатели с вътрешно горене до 2027 г. Първоначалната цел на италианската марка за пълно преминаване към електрически автомобили до 2027 г. се оказа твърде амбициозна.

Това е принудило Alfa Romeo да преосмисли и бъдещите си модели, които ще предлагат опции с двигатели с вътрешно горене в допълнение към планираните изцяло електрически задвижвания. Въпреки че не разполагат с никаква форма на електрическа асистенция, базираните на платформата Giorgio модели Stelvio и Giulia ще продължат да се произвеждат без съществени промени до 2027 г.

Все пак се очакват леко ревизирани предници и за двата модела. Причината е нов регламент за безопасност, който ще влезе в сила през юли 2026 г. и ще сложи край на характерното за Alfa Romeo асиметрично монтиране на регистрационния номер. Като се има предвид, че и двата модела се продават по-слабо от кросоувърите Tonale и Junior, не трябва да се очаква сериозна модернизация.

От друга страна, се очакват редица специални версии. Всички варианти на Stelvio и Giulia ще се произвеждат в завода в Касино, Италия. Това е производствен комплекс, в който Fiat започва да сглобява автомобили през 1972 г. с изключително популярната серия 126. Lancia също е произвеждала модела Delta тук, а първият модел на Alfa Romeo от Касино е хечбекът Giulietta от 2010 г.

Платформата Giorgio и бъдещите наследници

Серията 952 на Giulia, чието производство започна през 2015 г., представи платформата Giorgio в тогавашната група Fiat Chrysler Automobiles. Архитектурата със задно задвижване беше използвана и за Stelvio. Тя или нейни производни понастоящем са в основата на модели като Maserati Grecale, GranTurismo, GranCabrio и Jeep Grand Cherokee. Очаква се с времето тази платформа да бъде заменена от разработената от Stellantis архитектура STLA Large.

Понастоящем са налични две версии на STLA Large – една с напречно разположен двигател за Jeep Wagoneer S и Recon и друга с надлъжно разположение за Dodge Charger. Моделите, които ще заменят Stelvio и Giulia, ще използват конфигурация с надлъжно разположени двигатели, точно както и Dodge Charger.

Alfa Romeo работи по шестцилиндрови двигатели за новите модели, въпреки че не е ясно дали познатият 2.9-литров V6 може да бъде обновен, за да отговори на екологичните норми Euro 7.

Друга възможност би бил V6 двигател, произхождащ от Maserati Nettuno. Последният кандидат е редовият шестцилиндров агрегат от Charger. Този двигател с двоен турбокомпресор развива впечатляващите 550 к.с. и 720 Нм въртящ момент.

За сравнение, най-мощната версия на специфичния за Quadrifoglio двигател 690T достига 533 к.с. и 600 Нм въртящ момент в специалните серии Giulia GTA и Giulia GTAm. От тях бяха произведени общо 500 бройки.

Версиите Quadrifoglio бяха спрени от продажба на американския пазар след модел 2024 г. Те обаче все още се предлагат на родния пазар на компанията, където Quadrifoglio стартира от 89 566 евро за Giulia и 97 135 евро за Stelvio, който се предлага само със задвижване на четирите колела.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации