Alfa Romeo изтегля Stelvio и Giulia заради проблем с камерата за заден ход

Моделите Stelvio и Giulia, на които предстои обновяване, са обект на сервизна акция в САЩ. Според документи, подадени от FCA US LLC към Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), е възможно при засегнатите автомобили изображението от камерата за заден ход да не се показва при включване на задна предавка.

Причина за проблема и решение

Разследването по случая е започнало на 14 май 2025 г. след анализ на данни от гаранционни ремонти, доклади и оплаквания от клиенти. През юни 2025 г. Stellantis, в сътрудничество с доставчика на инфоразвлекателната система, е започнал работа по установяване на основната причина за проблема.

Оказва се, че неизправността е причинена от комбинация от софтуерна нестабилност и потенциално дефектна печатна платка. Според федералния стандарт за безопасност в САЩ, всички автомобили трябва автоматично да показват изображение от камерата за заден ход при всяко маневриране назад. Доставчик на проблемния софтуер и модулите на инфоразвлекателната система е компанията Marelli.

На 14 октомври 2025 г. дилърите на Alfa Romeo са получили инструкции да подменят инфоразвлекателните системи с нови, които разполагат с актуализиран софтуер. При необходимост фабричният софтуер също ще бъде обновен до последната версия. Всички операции ще бъдат извършени напълно безплатно за собствениците на засегнатите автомобили.

Писмата за уведомяване на клиентите бяха изпратени в периода 25–26 ноември 2025 г. Идентификационните номера (VIN) на засегнатите автомобили станаха достъпни за проверка на уебсайта на Mopar на 14 октомври 2025 г. Тъй като Stelvio и Giulia се произвеждат в Италия, техните 17-цифрени VIN кодове започват с буквата Z.

Засегнати автомобили и бъдещето на моделите

Според FCA US LLC, общо 62 910 автомобила, произведени за моделните години от 2020 г. до 2025 г., са с потенциално дефектен хардуер и софтуер. Производственият период за Stelvio е от 2 август 2019 г. до 14 март 2025 г., а за Giulia – от 6 август 2019 г. до 12 март 2025 г.

Серията 952 на Giulia постави началото на модерната ера за Alfa Romeo през 2015 г. с представянето на платформата Giorgio, разработена под ръководството на Филип Криф. В момента той е главен изпълнителен директор на Alpine, а в периода от юни 2016 г. до февруари 2023 г. е бил ръководител на отдела за изследвания и разработки във Ferrari.

Тогавашният концерн Fiat Chrysler Automobiles инвестира значителни средства в разработката на платформата Giorgio, която се използва и от Stelvio. Високо оценената архитектура беше адаптирана и за моделите Grecale, GranTurismo и GranCabrio на Maserati, както и за Jeep Grand Cherokee.

Предстои Stelvio да бъде заменен пръв, като изцяло новият модел се очаква през 2026 г. и ще бъде базиран на платформата STLA Large. Giulia вероятно ще го последва през 2027 г. Първоначалните слухове сочеха, че и двата модела ще използват версия на STLA Large с напречно разположен двигател, но сега се очаква задвижването отново да бъде предимно към задните колела.

Stellantis вече предлага сериен модел с версията на STLA Large за надлъжен монтаж – Dodge Charger. За първите девет месеца на 2025 г. от Charger са продадени 7075 бройки, докато за същия период Alfa Romeo е доставила едва 4778 автомобила.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации