Alfa Romeo Junior: спортно наследство и електрически иновации

Alfa Romeo Junior бележи завръщането на марката в сегмента на компактните автомобили, съчетавайки италиански дизайнерски усет с ежедневна практичност и модерни електрифицирани задвижвания. Компактен по размер, но смел по характер, Junior отваря преживяването Alfa Romeo за ново поколение шофьори, като същевременно се харесва и на дългогодишните фенове на марката. Той продължава духа на Giulietta и Mito, но с нови двигатели, които отговарят на нуждите на съвременните автопаркове.

Верен на 115-годишното наследство на Alfa Romeo, Junior набляга на спортния дух не само в представянето, но и в завладяващото усещане зад волана, което предоставя в ежедневието. Дизайнът му съчетава елегантни, завладяващи линии с класически стилистични елементи на Alfa Romeo. Практичността също е приоритет, като Junior предлага просторен 400-литров багажник, гарантирайки баланс между вълнение и използваемост.

Новите електрифицирани задвижвания подчертават модерния спортен характер на модела. Junior дебютира като Elettrica – изцяло електрически модел, наличен в две конфигурации: версия със 156 к.с., предлагаща пробег до 410 км (WLTP), и високопроизводителен вариант Veloce с 280 к.с. и пробег до 333 км (WLTP).

Хибридната версия (Ibrida) разширява привлекателността на Junior и отговаря на нуждите на тези, които все още не могат да преминат към електрически автомобил. Тя се задвижва от 48-волтов хибриден двигател със 136 к.с., който съчетава 48-волтова литиево-йонна батерия с електрически мотор с мощност 21 kW, интегриран в шестстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Тази комбинация позволява ефективно градско шофиране с възможност за работа в изцяло електрически режим при ниски скорости, като същевременно осигурява допълнителна мощност за по-дълги пътувания.

Junior Elettrica: първият изцяло електрически модел на Alfa Romeo

Автомобилните тенденции се развиват, а нуждите на автопарковете и бизнеса се променят. В съчетание със законодателния натиск, електрическите задвижвания представляват бъдещето на автомобилната индустрия. За Alfa Romeo тази трансформация започва сега с новия Junior Elettrica.

Джулс Тилстоун, управляващ директор на Alfa Romeo, заяви, че представянето на Junior Elettrica е изключително важно за марката, тъй като пазарът се движи само в една посока. Според него истинското предизвикателство пред компанията от инженерна и дизайнерска гледна точка е било да възприеме електрическото задвижване и да създаде автомобил, който е автентично Alfa Romeo.

Той добави, че дизайнерите и инженерите са свършили фантастична работа. Автомобилът не само изглеждал чудесно, но и се управлявал красиво на писта, което е отлична основа за пътя и гарантира удоволствието от шофирането, което хората очакват.

Veloce: духът на Alfa Romeo

Със своята висока мощност, въртящ момент и специфична калибровка на електрическото задвижване, Junior осигурява безкомпромисно удоволствие от шофирането с водеща за сегмента динамика. Батерията с капацитет 54 kWh осигурява пробег до 410 км в цикъла WLTP, а зареждането е бързо и лесно – от 20% до 80% на 100 kW бърза зарядна станция отнема по-малко от 30 минути.

Версията Alfa Romeo Junior Veloce с 280 к.с. наистина въплъщава спортния дух на марката, с перфектен баланс на теглото, първокласна динамика на шофиране и напреднали технологични решения. Разработката на автомобила е била наблюдавана от същия екип, отговорен за създаването на емблематични модели като 4C, 8C, Giulia Quadrifoglio и Stelvio Quadrifoglio.

Новата стратегия на италианската марка

Като част от голямото семейство на Stellantis, Alfa Romeo предлага на мениджърите на автомобилни паркове и на корпоративните клиенти същото ниво на подкрепа и сигурност като останалите утвърдени премиум марки. Макар много от най-запомнящите се модели на компанията да са ориентирани към пистата, тя има десетилетия опит в производството на качествени и ефективни премиум автомобили.

Джулс Тилстоун, управляващ директор на Alfa Romeo през последните две години, споделя своя поглед върху бъдещето на марката. Откакто се е присъединил към компанията, неговият фокус е върху разширяването на присъствието на Alfa Romeo и изграждането на силна мрежа в подкрепа на настоящи и бъдещи клиенти.

Тилстоун заяви, че всеки познава Alfa Romeo и има положително мнение за марката. Според него има истинска топлина към бранда, което е забележително. Той отбеляза, че за 25 години в индустрията не е виждал подобно отношение и че всеки има история или спомен, свързан с Alfa Romeo – било то класически модел, спортно наследство или просто автомобил, който са притежавали те или техните родители.

Той добави, че това наследство и последователност в създаването на автомобили, които са удоволствие за шофиране и са изцяло ориентирани към водача, са все още напълно актуални и видими в настоящите модели. В същото време обаче, основна цел е и насочването на бъдещите продукти и тяхното развитие напред. В среда с много нови марки, навлизащи в Европа, богатата история на Alfa Romeo е нещо, което я откроява на пазара.

Променящият се пазар и новите клиенти

С промяната на автомобилните тенденции се променя и клиентската база на Alfa Romeo. Докато ядрото от верни фенове, известни като „Alfisti“, остава свързано с историческите модели, основните продажби ще идват от сегменти, които привличат по-широка аудитория.

Тилстоун обясни, че марката има много лоялни клиенти, но не може да разчита само на тях. Необходимо е да бъде актуална на пазара, тъй като сегментите се развиват.

Alfa Romeo отвори нова глава в историята си с премиерата на Giulia и Stelvio, които бяха резултат от значителна инвестиция в нова платформа. Те поставиха нов стандарт за премиум спортни автомобили, а върховите версии Quadrifoglio постигнаха легендарен статут сред автомобилните ентусиасти.

След това марката прегърна идеята за електрическо задвижване за първи път с модела Tonale. Този средноголям SUV стана първият модел на Alfa Romeo, който предложи хибридна и плъгин хибридна технология, връщайки фокуса на компанията към корпоративния пазар.

Според Тилстоун, Alfa Romeo е била много успешна в миналото със страхотни автомобили като модел 75, който е бил отличен корпоративен автомобил, и Giulietta, която е завладяла пазара, защото водачите на служебни коли търсят привлекателни за шофиране модели.

Той вижда голям потенциал за новия Junior в корпоративните продажби, особено чрез схеми за корпоративни клиенти и за служители с право на избор на служебен автомобил. Тилстоун отбеляза, че има търсене и в някои канали на публичния сектор, където по-малките коли са най-предпочитани.

Тилстоун заключи, че Junior очевидно пробива в корпоративния сектор, както и Tonale с неговия плъгин хибрид и предимствата, които носи. Tonale е изключителен продукт в големия C-SUV сегмент и това полага основите за бъдещето.

Развитие и клиентско обслужване

В бъдеще Alfa Romeo ще предлага електрифицирано задвижване за всички свои продукти, ускорявайки прехода към нулеви емисии и увеличавайки привлекателността си за водачите на служебни автомобили. Според Тилстоун, стабилната дилърска мрежа и следпродажбеното обслужване са неразделна част от успеха на тази еволюция.

Той обясни, че е нужно да се гарантира, че мрежата има достатъчно работа, за да бъде Alfa Romeo желана марка в портфолиото на дилърите. Компанията ще поддържа мрежа, която дава добра основа за предоставяне на изживяването, което клиентите търсят, и именно там марката е набрала инерция.

Шест нови представителства са отворили врати тази година, а Тилстоун обещава, че ще има още. Той добави, че клиентите искат удобство при обслужването и че покритието на мрежата е добро и ще продължи да расте през следващите 12 месеца.

Наред с разрастващата се дилърска мрежа, Alfa Romeo подкрепя своите клиенти с услугата Concierge. Тя се управлява от специалисти, които предоставят персонализирано VIP изживяване. От подкрепа при продажбите до покани за събития, всеки Concierge поддържа клиентите си информирани и ангажирани с марката.

Преглед на моделите на Alfa Romeo

Според визията на компанията, няма друга марка като Alfa Romeo и ако този дух бъде размит, тя ще загуби своята идентичност и причината хората да притежават и управляват нейните автомобили.

Junior

Като най-малкият модел в гамата, Junior носи свеж подход в сегмента на компактните SUV автомобили. Той е наситен с технологии, има привличащ погледа дизайн и практичен, просторен интериор. Мисията му е да спечели ново поколение клиенти чрез новия дизайнерски език на Alfa Romeo.

С дължина 4,1 метра и височина 1,5 метра, Junior е много подходящ за градско шофиране. Багажникът му е най-големият в сегмента с обем над 400 литра, което предлага добра ежедневна практичност.

Като първият електрически модел на Alfa Romeo, Junior Elettrica улавя духа на марката, използвайки изцяло нова технология. Предлага се в две версии на мощност, 156 к.с. или 280 к.с., като и двете осигуряват отлично представяне и ангажиращо, спортно шофиране. Батерията с капацитет 54 кВтч предлага пробег до 410 км.

За тези, които предпочитат по-конвенционално задвижване, версията Junior Ibrida използва хибриден двигател за максимална ефективност. Хибридната система може да работи в изцяло електрически режим при ниски скорости или леко натоварване, като същевременно осигурява допълнителна мощност за по-дълги пътувания.

Tonale

Tonale бележи „метаморфозата“ на Alfa Romeo в нова ера на електрическо задвижване. Значението му обаче е по-голямо. Той преоткрива спортния дух, с който марката е известна, като същевременно предоставя удоволствието от шофирането на Alfa Romeo с ново електрифицирано изживяване, съчетаващо висока производителност и по-ниско въздействие върху околната среда.

Моделът се предлага с 1,5-литров хибриден бензинов двигател или с усъвършенстван плъгин хибрид със задвижване на всички колела.

Моделът Stelvio

Alfa Romeo Stelvio е създаден, за да отговори едновременно на нуждите на купувачите на SUV автомобили и на високите очаквания на ентусиастите на марката. Моделът надхвърля тези стандарти благодарение на системата за задвижване на всички колела Q4.

Дизайнът на Stelvio следва стилистичната линия на седана Giulia, но е преосмислен за пропорциите на SUV. Подобно на своя събрат, Stelvio разполага с модерни интерпретации на дизайнерското наследство на Alfa Romeo, които събуждат емоции.

Основният бензинов двигател е същият 2,0-литров турбо агрегат, който задвижва и Giulia, но при Stelvio мощността може да се предава към четирите колела, а не само към задните.

Динамиката е на съвсем различно ниво в сравнение с по-стандартните SUV модели, както доказва ускорението от 0 до 100 км/ч за едва 5,7 секунди. Разходът на гориво е между 7,0 и 7,4 л/100 км (комбиниран по WLTP), а емисиите на CO2 са в диапазона 195–201 г/км.

Върховата версия Stelvio Quadrifoglio осигурява най-добрата динамика в класа си, използвайки същия двигател с 520 к.с. като Giulia Quadrifoglio. В комбинация със задвижването на четирите колела обаче, той постига дори по-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди.

Динамичен и способен при всякакви условия, Stelvio предлага на водача усещане, несравнимо с друг SUV.

Новата специална серия Intensa

Новата специална серия Intensa е налична за цялата гама на Alfa Romeo. Моделите Junior, Tonale, Giulia и Stelvio получават това специално издание, създадено в чест на богатото наследство на марката. Новото най-високо ниво на оборудване въплъщава страстта на Alfa Romeo към майсторската изработка с ексклузивни екстериорни и интериорни елементи и модерни технологии.

Всеки модел разполага с двуцветни алуминиеви джанти с диамантен финиш в светъл златист нюанс, тапицерия от Alcantara или кожа с контрастни кафяви шевове, релефни лога Intensa на седалките и усъвършенствано арматурно табло, покрито с премиум Alcantara или кожа.

Технологичното оборудване включва премиум аудиосистема Harman Kardon, адаптивен круиз контрол и безключов достъп. Стандартно са включени и пакетите „Assistance“ и „Technology“, които добавят функции като автономно управление от второ ниво (за Giulia и Stelvio), LED матрични фарове и свързана навигация с виртуален асистент.

Динамиката също е подобрена чрез активно окачване при Giulia и Stelvio и електронно окачване с двустепенни клапани при Tonale.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации