Изпълнителен директор: „Големите автомобили не са територия на марката.“
Възраждането на Alfa Romeo не върви по план. Въпреки инвестицията от един милиард евро в платформата Giorgio, моделите Giulia и Stelvio така и не оправдаха очакванията нито на FCA, нито на Stellantis. Десетилетие по-късно и двата автомобила все още са в продажба и ще останат на пазара до 2027 г. Техни заместници се разработват, но процесът отнема повече време от очакваното, тъй като първоначално не е било предвидено те да имат бензинови двигатели.
Добавянето на двигатели с вътрешно горене към следващото поколение Giulia и Stelvio е само едно от няколкото скорошни решения, които противоречат на по-ранната стратегия на Alfa Romeo. Марката беше обещала да премине изцяло към електрически автомобили преди края на десетилетието, но това вече не е така. По същия начин изглежда, че плановете за голям електрически SUV, предназначен за пазара в САЩ, са били прекратени.
Бившият изпълнителен директор Жан-Филип Импарато беше заявил, че през 2027 г. Alfa Romeo ще пусне голям електрически SUV в Северна Америка, който да се конкурира с BMW X5. Настоящият шеф, Санто Фичили, обаче вижда нещата по различен начин. В разговор с Automotive News Europe ръководителят на легендарната италианска марка заяви, че „големите автомобили не са територия на марката“.
Ако четем между редовете, изглежда, че бъдещото Stelvio ще бъде най-големият модел на Alfa Romeo. Той ще използва платформата STLA Large, предназначена за автомобили с дължина до 5,13 метра. Въпреки коментарите на Фичили обаче, компанията вероятно няма да използва пълния потенциал на архитектурата. Все пак се очаква новият SUV да нарасне леко в сравнение със сегашния модел, който е дълъг 4,69 метра.
Изглежда, че марката вече не се стреми да предизвиква най-високия клас модели на германските производители. Това не е непременно лоша новина. По-добре е да се съсредоточиш върху по-малка гама и да я разшириш по-късно, отколкото да разпиляваш ресурси по твърде много проекти едновременно.
Използвайки платформите и технологиите на Stellantis, Alfa Romeo може да разработва автомобили и SUV модели в повечето пазарни сегменти. Но компанията не иска да се разпростира твърде нашироко, особено предвид настоящите си трудности. И не само Giulia и Stelvio изостават от конкурентите си по продажби. По-малкият Tonale също не се представя много по-добре. Преди да получи фейслифт, производството му беше временно спряно, за да се приведе в съответствие със слабото търсене, което никога не е добър знак.
Alfa Romeo е една от няколкото марки в империята на Stellantis, които се представят под очакванията. Lancia също не процъфтява, а същото може да се каже и за DS Automobiles. От другата страна на Атлантическия океан Chrysler определено е виждал и по-добри дни, тъй като в момента предлага само един модел – застаряващия Pacifica/Voyager.
Последвайте ни в Google News