Промяна в курса на компанията
Вместо да продължи по пътя към пълно преминаване към електрически автомобили с ново поколение на Giulia и Stelvio, Alfa Romeo ще запази настоящите бензинови модели на пазара до 2027 г. и ще върне техните високопроизводителни версии Quadrifoglio.
Предишният главен изпълнителен директор на Stellantis, Карлос Таварес, беше насочил повечето марки на компанията към бърз преход към електрическо задвижване, но всичко това се промени след неговото оттегляне през декември 2025 г. Новият ръководител, Антонио Филоса, заедно с главния изпълнителен директор на Alfa Romeo, Санта Фичили, отчитат промяната в търсенето и оттеглят марката от ръба на пълната електрификация. Те са отменили проект за голям електрически SUV, отложили са следващото поколение на Giulia и Stelvio и планират да ги предлагат с множество варианти на задвижване. Освен това беше потвърдено, че Alfa Romeo ще се фокусира върху малки, компактни и средноголеми автомобили, но не и върху големи превозни средства.
Удължен живот за настоящите модели
Настоящите Giulia и Stelvio бяха представени съответно през 2015 г. и 2017 г. С последното удължаване на жизнения им цикъл те ще бъдат на 12 и 10 години, когато производството им приключи в края на 2027 г. Въпреки напредналата си възраст, завръщането на версиите Quadrifoglio ще освежи интереса към тях.
Производството на тези спортни варианти за САЩ беше прекратено през 2024 г., но продължи за други пазари. От Alfa Romeo заявяват, че при завръщането си те ще бъдат почти идентични с предишните, въпреки че европейските модели може да получат леки корекции, за да отговорят на новите емисионни норми Евро 7. Очаква се мощността им да остане непроменена – 513 к.с., генерирани от 2.9-литров V6 двигател с две турбини.
Пазарни реалности и бъдещи предизвикателства
Този ход не е изненадващ, тъй като друга марка от групата, Ram, наскоро предприе подобна стъпка, като върна двигателя HEMI V8 за своя пикап 1500 и обяви завръщането на спортния модел TRX.
Всичко това означава, че Alfa Romeo, марка с вече застаряващи продукти, ще остане без изцяло нови автомобили поне през следващите две години. Компактният SUV Tonale наскоро получи лек фейслифт, а в Европа се предлага и по-малкият модел Junior, но при тях не се очакват съществени промени.
Допълнително предизвикателство е фактът, че Giulia, Stelvio и Tonale се произвеждат в два завода в Италия, което ги подлага на високи вносни мита в САЩ. Текущата ставка е 15%, намалена от 25% на 1 август 2025 г., но тази стойност може да се промени по всяко време.
Последвайте ни в Google News