Alpine представи A390 – изцяло електрически спортен фастбек, който е вторият модел на ток на френската марка след A290. Автомобилът разполага със задвижване на четирите колела с три електромотора, система Alpine Active Torque Vectoring, батерия с капацитет 89 кВтч, разработена съвместно с френската компания Verkor, и мощност между 400 и 470 к.с. в зависимост от нивото на оборудване. Моделът A390 е проектиран да поддържа високата си производителност дори при най-тежките условия, като например изкачване на планински проходи.
Задвижване с три мотора и активно разпределение на въртящия момент
Системата за задвижване на A390 се състои от един синхронен двигател с навит ротор отпред и два синхронни двигателя с постоянни магнити отзад, като всеки от тях управлява индивидуално колело. Тази архитектура позволява работата на системата Alpine Active Torque Vectoring, която активно променя въртящия момент между задните колела в зависимост от ъгъла на завиване и скоростта на автомобила. Системата реагира за милисекунди, за да коригира недозавиване или презавиване, като същевременно подобрява сцеплението и стабилността.
Робер Бонето, вицепрезидент на инженерните проекти в Alpine, заяви, че основната цел при разработката на динамиката на A390 е била да се постигне бързината и пъргавината на A110. За тази цел екипът е трябвало да елиминира влиянието на теглото на батерията чрез техническо решение, което да подсили усещането за пъргавина.
Две версии с мощност до 470 к.с.
Автомобилът се предлага в две версии. Вариантът GT разполага с 400 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. Версията GTS увеличава мощността до 470 к.с. и 824 Нм въртящ момент, което намалява времето за ускорение до 3,9 секунди и повишава максималната скорост до 220 км/ч.
Батерия от ново поколение и бързо зареждане
Alpine си партнира с френския специалист в производството на батерии Verkor за разработката на батерия с капацитет 89 кВтч, предназначена специално за версията GTS. Това е и първото приложение на високопроизводителната химия на Verkor. Архитектурата на батерията е преработена, за да се справи с разряден ток до 1200 ампера, като същевременно поддържа постоянна производителност при намаляване на заряда. И двете версии разполагат с подобрени охладителни системи за управление на температурата при продължителна работа с висока мощност.
Възможностите за зареждане се различават при двата модела. GT поддържа бързо зареждане с постоянен ток до 150 кВт, докато GTS достига 190 кВт. Средната мощност на зареждане между 15 и 80 процента надхвърля 120 кВт за GT и 140 кВт за GTS, което позволява на по-мощната версия да възстанови пробег за около два часа шофиране по магистрала за по-малко от 20 минути. Автомобилите стандартно включват 11-киловатово двупосочно бордово зарядно устройство, с опция за 22 кВт, поддържащо функциите Vehicle-to-Load (V2L) и Vehicle-to-Grid (V2G).
Френска индустриална екосистема
Всички двигатели се произвеждат в завода на Ampere в Клеон, Франция, а батериите се сглобяват в Дуе, като се използват клетки, произведени от Verkor в Дюнкерк. Това превръща A390 в част от френска индустриална екосистема за производство на електрически автомобили.
Последвайте ни в Google News